Alla inlägg under mars 2010

Av Matilda - 31 mars 2010 11:49

Idag äntligen kom trimmern fram!Alice var jätteduktig,försökte bara slå bort trimmern nån gång med framtassarna.Satt annars helt stilla med munnen stängd.

       

Sen är doggen lite ruffsig i övrigt,men nosen är iaf slät o go   

Esmeralda,lilla damen,hon springer o lägger sig så snart trimmern kommer fram.Än så länge så funkar "Ska du ha gott??" Då kommer hon springades och lägger huvudet på sned  

Svårt att få nosbild på Esme,hon sätter den alltid i vädret.Uppnosig liten sak!

   

Av Matilda - 31 mars 2010 11:45

Det verkar visst som att doggen är kvar i spökåldern.Idag var bron över bäcken visst jätteläskig.Igår var det inga problem men idag stod hon o skakade och såg allmänt bedrövlig ut..  

   

När hon väl gått över bron så vart det spring i bena.Lyckades fånga lite pudelfnatt på film, men har inte lyckats lägga upp filmen i rätt format, vi får väl se om jag lyckas sen..

Av Matilda - 31 mars 2010 09:35

Idag när jag satt vid datorn hörde jag Alice morra.Det i sig är inget ovanligt,hon morrar när hon hör något.Eller tror sig höra något.Men idag var det åt sig själv hon morrade. Hon stod framför spegeln och morrade åt sin spegelbild  

Det har jag inte sett henne göra sen hon var en liten valp,nu är hon ju ändå stora damen,10 månader fyllda.

 

Av Matilda - 29 mars 2010 20:02

"Det är skönt med våren,det är bara synd att det blir så grått o smutsigt överallt" Så sa min dotter häromdagen och jag är lite benägen att hålla med henne.Och har man små dammråttor som nästan har magen i marken,då blir det skitigt.Överallt.Om man inte är duktig och sätter på dem overaller och sånt förstås, men så duktig är jag inte så lite får jag ju skylla mig själv.

Imorse på morgon promenixen rann smältvatten mot oss.Alice travade glatt på,Esmeralda tog det lite försiktigare.

 

Vi tog vägen förbi bäcken,det brusar verkligen om den och jag var lite nyfiken på hur mycket vatten det var där.Riktigt riktigt mycket var det!

     

Alice tvekade litegranna vid bron,men sprang sen över.Jag var inte lika snabb.

 

Av Matilda - 29 mars 2010 08:53

Måndag igen, härligt!Gillar vardagsrutiner!Började dagen med en alice i knäet.30 minuter senare ca kommer Esmeralda upp,då är det hennes tur. Doggarna gillar oxå rutiner,nu står båda och väntar på morgonpromenixen.Idag blir det en kort sväng bara,jobbdag idag.Är ledig i 10 dagar sen,lovely!Då ska det bli långa promenader,lovar :)

Av Matilda - 26 mars 2010 19:58

Härligt att komma hem en fredags kväll och veta att jag är ledig hela helgen!Långa

promenader med doggarna hoppas jag på.Bada Esmeralda och raka hennes lilla nos också.Alice måste borstas och kanske hennes nos rakas,vi får se.

Nu blir det sängen och nån film.ibland fuskar vi(läs jag) och låter doggarna vara med en stund i sängen.Idag är en sån dag.

Fredagsmys!

Av Matilda - 26 mars 2010 19:55

När jag är ute på promenad med mina små dammråttor bär jag ofta huvudet högt.Nästan så att näsan är uppe i himmelen.Extra högt bär jag huvudet då jag plockat bajs.Stolt? Mjo absolut!Både över mina små doggar och över mina bajspåsar!Men oftast är anledningen till att jag bär huvudet högt..jag vill inte känna doften som kommer när man plockar bajs.

Av Matilda - 24 mars 2010 20:13

Vi har en hund som alltid säger till när någon kommer.Det är Esmeralda.Hon ligger i sin bädd o ger skall.

Idag skjutsade jag upp ena sonen till Brantbrink, han spelar tennis där.Solen lyste och bilen hade inte så mycket bensin kvar så jag valde att stanna där med hundarna.Det är skog och promenadstigar där,jättefint!Nu var det skog och skidspår,men vaddå man kan ju gå där iallafall, tänkte jag.Jag var iaf duktig och trampade inte på skidspåren.Vi gick och gick och gick.Sen kom jag på att just ja, jag har ju inget lokalsinne...och vars var det jag svängde av??För jag höll mig ju inte bara på det raka spåret.

Tillslut så kom jag fram till bilen,fast jag kom inte fram där jag började, som tanken var,men men.Jag och doggarna satte oss i bilen för att vänta på gossen.Alice rullade ihop sig till en boll och passade på att ta en tuppis.Esmeralda kom fram till mitt knä och satt och höll vakt.

 

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards