Alla inlägg under oktober 2010

Av Matilda - 29 oktober 2010 15:22

Otroligt härligt höstväder idag!Och jag är ledig!Iaf ledig från klädbutiken.Här hemma så tvättas det,lagas mat,städas,slipar bort skarvar på väggen mm mm

Men så ville jag ut,njuta av dagen!Jag och doggarna begav oss upp till örnberget.Halt och slipprigt och såklart valde jag den brantaste vägen upp..Men upp kom vi.Vilka vyer vi har!Och så nära!Lovely  

       

Pipen fick såklart följa med och som vanligt la Alice beslag på den.

 

Lägger in ett suddigt kort på Esme, men tyckte hon såg för härlig ut med öronen som flög!

     

Vi gick lite längre bort idag än vad vi brukar,hittade en fin bergshäll att sitta på och bara njuta av utsikten.

           

   

 

Nu blev det sådär många kort igen..Nåja! På hemvägen lyfte jag upp Alice i famnen ett tag så att Esme oxå skulle få leka med pipen.Esme höll huvudet så högt som hon kunde och travade glatt iväg.Med pipen i munnen såklart  

 

När Alice blev nedsläppt försökte hon genast ta den men lyckades inte.Jag fick möjlighet att träna Alice till att titta på mig, trots leksak frestande nära.Det gick faktiskt riktigt bra!

 

Av Matilda - 29 oktober 2010 12:33

Esmeraldas nos var tills för någon dag sen otroligt lurvig.Hon såg mer ut som en bedlington terrier istället för en pudel.Så trimmer kom fram och Esmeralda sprang o gömde sig.Hon tycker så illa om trimmer, fast hon borde vara van vid det här laget.

Pälsen på nosen försvann och fram kom en liten dam  

   

Av Matilda - 26 oktober 2010 17:52

Idag var jag ledig=tid att njuta av det härliga höstvädret!När jag sa till doggarna att vi skulle gå ut sprang Alice in i rummet och hämtade bästa leksaken,pipen!Hon hade på nåder fått låna den inne idag för att hålla sig lugn och inte springa där jag och pappsen höll på att måla.När vi kom ut så mötte vi Arne, Teddys "morfar"Han gick in och hämtade Teddy och Roger som följde med oss ut.

     

Härligt att se hur kul pudlarna har tillsammans!MEn vi saknar en inhägnad hage att släppa dem i.Skulle vara så skönt att slippa oroa sig för cyklister mopedister.

För att slippa koppla doggarna fortsatte vi in i skogen.Härligt att se att tom lata Esmeralda får benen fulla med spring då vi går i skogen   

         

 

Avslutar med några bilder på mina lurviga doggar, Esme ser ut som ett får, vårat lilla svarta får  

     

   

Av Matilda - 13 oktober 2010 10:58

Att träna magen med situps eller att göra armhävningar här hemma är så gott som omöjligt.Kanske jag hinner göra två st.sen har jag en Alice som ska slickas busas och gosas med mig.

Tycker det är en giltig ursäkt till att inte det inte funkar att träna hemma.

Av Matilda - 12 oktober 2010 20:40

Alice är allt bra kelig.Ligger gärna nära,kan hon inte vara i knät så ligger hon vid fötterna på golvet.Idag passade hon på att mysa lite med lill-matte  

   

Av Matilda - 12 oktober 2010 20:19

Idag   fick jag och doggarna finbesök!Det var min goa uppfödare Monica som kom hit och med sig hade hon Alice halvsyster Juli,så söt!

Jag tror minsann att det blev ett ömsesidigt glatt återseende mellan Monica och Esmeralda!

   

Vi gick ut på en liten bensträckar promenad,där upptäckte vi att Alice och Esmeralda nog är av samma skrot och korn..  

   

Hemma sen tog vi oss lite fika och pratade pudlar!Sen var det dax att gå över till Malou Roger o söta Teddy.Alice började som vanligt"skrika"av glädje utanför Teddys dörr  

Väl inne mötte Malou oss i vardagsrummet.Det blev fullt av pudlar!Så mysigt!Vi upptäckte dock att Juli visst löper...Teddy var helt tillsig och glömde helt bort gamla polarn Alice som såg lite ensammen ut.. 

     

Tyvärr kunde vi inte stanna länge alls just pga löpet,det blev så jobbigt för lilla Teddy!

Är medveten om att kortet på Alice och Teddy är hemskt suddigt,men de var så söta som "pussades"!Sekunden efter var dock Alice bortglömd   

       

Nästa gång Monica kommer upp hoppas vi på att kunna träffas längre hemma hos mina fina grannar   

Innan Monica och Juli for hem hann jag knäppa av några kort på Jullangullan som ställde upp sig så fint!

     

Kolla in Esme i bakgrunden som nosgnuggar sig mot Monicas ben   

 

Monica hade med sig en jättesöt blomma till mig! Tack!

 








Av Matilda - 11 oktober 2010 10:42

Hittade lite mera kort på doggarna, men jag orkar inte skriva nåt mer så det blir bara kort på tokarna bara så där.

           

Av Matilda - 11 oktober 2010 10:26

Igår var det en härlig dag.En ledig dag.En fin dag!Jag hann med hela tre promenader i varierande längd.Den sista blev längre än vad jag hade tänkt men vädret var ju så härligt!Började med en sväng förbi brevlådan vid kyrkan.Och när vi ändå var där så gick vi upp till utkiket.Nu satt det tyvärr en familj och fikade där så jag knäppte bara av några kort och gick vidare.

 

Doggarna hade mkt spring i bena och jag var sugen på mera vyer så vi gav oss in i skogen och upp till örnberget.Fantastisk utsikt så där bakom husknuten typ!Hundarna sprang o busade och utforskade.Jag njöt och hittade tom lite svamp!

     

       

Mycket spri ng och bus blev det.Fast det låter som att de har ihjäl varandra...

         

Esme verkade oxå ha lite koll på vad Alice hade för sig,kikade på henne och sen på mig   

     

En bra dag mao!

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards