Alla inlägg under november 2010

Av Matilda - 29 november 2010 09:30

Passade på att gå en längre promenad med doggarna idag efter att vi lämnat tösen i skolan.Ner till sjön gick vi.Halt och kallt men så vackert! Kameran hade jag med men just idag hade jag önskat att jag tagit det stora åbäket istället.Det var svanar nere på sjön.Och det flög svanar och det landade svanar.Så maffigt!Min lilla fjös kamera klarade dock inte av att föreviga det.Men andra bilder blev det!

       

         

Väl hemma fick Esme gå in, hon är en hurrven liten hund.Alice var med mig ute en liten stund till .

     

Av Matilda - 28 november 2010 21:16

Vilken härlig första advent det har varit!Kallt och snöigt!Så vackert ute då.

   

På promenaden fick pipen följa med.Man skulle nästan kunna tro att Alice räknat ut att Esme inte tycker om att gå i lös/djup snö,på samma sätt som det verkar att Esme räknat ut att Alice skyr bryggor.För när Alice har pipen, då springer hon ofta ut i snön...kvar står Esme och tittar.

           

 

Esme, vår kloka lilla gumma  

         


Av Matilda - 26 november 2010 13:36

Alice har inga som helst problem med snön.Tvärtom  

           

Av Matilda - 24 november 2010 17:59

Idag är en snöig och väldigt blåsig dag.Likväl måste doggarna ut.Ute blev det bus och spring,tom Esme sprang och skuttade  

Pipen fick följa med och var obs på hur Alice vaktar den med ena tassen på   

                              

Well, många kort igen.Nåja Det var iaf en härlig promenad, trots att det blåste så dant. 

Av Matilda - 24 november 2010 17:55

En dag köpte jag med mig lite sk.naturgodis till doggarna.Det blev bla små lammben att gnaga på.Alice kastade sig glatt på sitt ben och skulle nog gärna även tagit Esmes ben om inte jag vaktat..  

     

Eftersom det var på kvällen blev korten som de blev.Det slutade med att Esme nobbade lammbenet helt så Alice har nu två st som hon leker/gnager på.Esme fick sig en lammfläta istället.

     

Av Matilda - 7 november 2010 10:24

Vad lite frost kan göra en glad!Det blir ju så vackert ute!Tog vår vanliga lilla vända förbi kolonilotterna och över bäcken.Vi genade ner på ängen.Alice skuttade glatt, Esme lite mera avvaktande.

       

 

Lappen i mig jublar!


Av Matilda - 4 november 2010 21:38

Jag tror att Esme har listat ut Alice svaga punkt.Att hon är rädd för bryggor.

När vi var nere på den andra bryggan för dagen sprang Esme glatt ut och Alice satt som vanligt och väntade vid kanten.Just den här bryggan springer Esme alltid på,fram och tillbaka.

Idag sprang Esme fort,mot Alice..(kortet suddigt, men det visar att det inte är Alice som är den som flyger på först  )

 

När hon hade "anfallit"och jagat lite så sprang hon ut på bryggan!Och Alice...hon tvärnitade..Esme gjorde så flera gånger och det såg nästan ut som att hon skrattade..hehe

       

Var observant på kort nr2 här nedan,den svarta pälsbollen i slutet på bryggan som lurpassar..  

       

     

   

Hem,då har de alltid bråttom..

     

Avslutar med gårdagens kort på Alice med nyrakad nos   

 


Av Matilda - 4 november 2010 21:32

Inte kändes det som den 4de nov idag när jag var ute på morgonpromenixen.Blå himmel och sol,lovely! Idag blev det en sväng ner mot sjön istället för skogen.Så vackert där!

   

Jag och Esmeralda gick ut på bryggan (Alice vågade inte..) Det simmade två svanar längre ut.När de såg oss simmade de mot oss och började väsa.Jag backade..  

           

 

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards