Alla inlägg under mars 2011

Av Matilda - 28 mars 2011 21:16

Här kommer dagens kort på Alice magen.Kan det vara så att det är v7 nu?Usch jag har ingen koll, tur att Monica har mera koll 

Alice är lite sisådär med maten just nu.Färskfodret har hon fått i sig lite granna idag. Köttbullarna ratade hon. Köttfärs gick bra.Idag har hon mest legat och vilat. Kan iofs bero på att jag också varit lite trötter idag, blev inga långa promenader.

     

Av Matilda - 28 mars 2011 16:52

Det är ju ingen hemlighet vad jag tycker om pälsvården på doggarna..hehe Alltså, visst kan det vara nice att dra borsten genom pälsen nån gång men egentligen inte så mkt mer. Esme hon blir ju ner rakad, och passar väldigt bra i det! Alice stackarn, hon har fått ha kvar sin lejonman, mkt för att kidsen vill det.

Idag blev det ett litet klipp här, och ett litet klipp där...Sen orkade jag inget mer, stackars jycke! Det jag ska försöka hinna och orka med innan helgen är raka tassarna och svansroten. Sen får Monica ta hand om henne 

Vi har redan seperations ångest men gissa om vi kommer fara och hälsa på Alice-sprallis och hennes valpar!

   

Av Matilda - 28 mars 2011 12:47

Idag vaknade jag och kännde mig lite förkylnings hängig. Jag kännde av det redan igår på jobbet, tryck över bihålorna, tjock i halsen och nysig. Så idag hoppade jag gymmet. Jag började röjja lite i mellansonens rum men orken finns inte riktigt. Det blev lite film istället. I sängen. Doggarna ville såklart oxå komma upp och mysa lite.

När husse är borta dansar råttorna på bordet...

           

Av Matilda - 27 mars 2011 08:40

Här kommer några kort på Alice och hennes mage  

         

Avslutar med ett kort på uppnosiga Esme  

   

Av Matilda - 27 mars 2011 08:35

Äntligen tog jag tag i Alice pälsvård.Kände mig otroligt duktig! Men..När vi kommit en bit på vägen så kom tösen på att earth hour hade börjat! Det var bara att släcka ner alla lampor. Klippningen får alltså vänta till en annnan dag. Jag tror att Alice var rätt nöjd med det.

     

Av Matilda - 26 mars 2011 19:13

Idag såg jag den första blåsippan!Så otroligt nice!

 

Har även sett lite andra vårblommor, men just blåsippan är ju så söt.

Nu är det dax för bad och pälsvård av Alice, det går inte att skjuta på det längre,om en vecka kommer Monica och hämtar henne, då måste man ju kunna se vad som är fram och bak på doggen  

       

Av Matilda - 21 mars 2011 09:06

Så här ser det ut vid mina fötter just nu

   

Av Matilda - 21 mars 2011 08:07

Tidigare i morse var Esme på bushumör. Hon kastade runt leksaken, skakade den och ruskade den.

   

Allt medans Alice låg och sov precis brevid mig på golvet.

 

Esme blev ju halvt frisserad igår. Provade att låta pälsen på huvudet vara kvar, tösen tycker att hon är så söt i toffs!Men det går inte, hon ser ut som en seriefigur  

Är ledig senare i veckan, då ska jag fortsätta med doggen, jämna till, ta tassarna och frissera skallen.

   

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards