Alla inlägg under april 2011

Av Matilda - 26 april 2011 20:12

När jag kom hem idag så möttes jag av en pigg och glad Esmeralda.

Vi tog en liten minipromenad först och senare på kvällen en lite längre. Vi fick en liten regnskur på oss, men på nåt sätt så var det nästan bara lite mysigt.

      


     

 

   

Av Matilda - 26 april 2011 19:48

Idag på lunchen sprang jag ner till Kungsan. Alla körsbärsträden står i blom , sen i söndags. De blommar bara under några dagar så det gäller att vara snabb så att man inte riskerar missa det hela!

 

         

 

Av Matilda - 24 april 2011 06:51

Här om dagen fick vi komma och hälsa på Alice och valparna!Det blev en snabbvisit.Jag försökte knäppa av några kort, men Alice var för tokglad över att se oss och det började bli mörkt så, kanske det blir bättre kort nästa gång?

Fler och bättre kort på valparna hittar ni här!

  Alice i sin koja med sina tre små valpisar

   

Alice lilla bruna tjej 

   

En av Blossoms bruna valpar.<

Så söta!

Av Matilda - 24 april 2011 06:48

Esmeralda får ju nu all uppmärksamhet nu när Alice är hos Monica med valparna.

Jag tror inte att Esme har nåt emot det.. 

Här tar hon en tuppis med Johan i hängmattan

     

Av Matilda - 20 april 2011 20:06

Det blev en kvällspromenad till örnberget,igen. Denna gången hade jag förutom Esmeralda med mig en go vän. Hon blev lika såld som jag på vyeerna.

Tänk att vi har sånna vyer här i lilla tullinge lixom   Jag kan aldrig få nog av naturen!

På hemvägen fick vi en kort stund sällskap av 4 stora rådjur. Så tjusiga!

 


       

Av Matilda - 20 april 2011 12:14

Just nu lever jag lyxiga dagar! Blev ledig 8 dagar på raken genon ett dags byte, barnen har påsklov och solen skiner!Lovely!

Monica uppdaterar mig dagligen om Alice och valparna. Läget verkar ha vänt och de två små har nu börjat gå upp rejält i vikt, man blir som glad!

Esmeralda och jag tar långa promenader utmed sjön, det är ju så rofyllt med vatten.

Härligt att se hur det börjar grönska mer och mer!

 

 

   

Av Matilda - 20 april 2011 12:06

I den här familjen finns det ju även 2 st dvärgvädurs brosor.De är nog lite större än Esme, känns det som iaf.

Häromdan när de var ute i hagen ville Esme busa med dem, hon försökte få igång dem men utan resultat 

 

    

Av Matilda - 19 april 2011 08:36

Jag har inte velat skriva så mkt om Alice valpar, det blev ju så dramatiskt och man visste inte riktigt hur det skulle gå för de små liven.. Men så vände det och de har börjat gå upp i vikt!

Har fått fina kort från Monica på de små sötisarna 

De två svarta är hanar och den bruna är tik.

     

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards