Alla inlägg under augusti 2011

Av Matilda - 24 augusti 2011 22:11

Ljuvlig kväll! Jag och doggarna fick sällskap på promenaden av en god vän. Trevligt!

På ett ställe tog det stopp på vägen...Flera hundägare var där, höll sina hundar kort i koppel brevid sig. Jag trodde först att de hade nån form av träning, men sen visade det sig att det var en stor jycke som var lös och som ägaren inte fick fatt. Det såg ut som nån doberman variant men jag kan ha fel. Hunden verkade ung och mest busig.

Jag hade ingen lust att stå där och stå så jag drog med mig mina doggar och gick på. Den lösa hunden brydde sig inte alls i oss utan  hoppade och skuttade framför en annan halvstor jycke.

Esme tyckte dock det var lite otrevligt, hon fick svansen mellan bena och ville sen när vi gått förbi alla bli upplyft en stund. Jobbigt med lösa hundar, särskillt när ägarna inte har koll på dem.

Nåja.Kvällen var iaf otrolig.Igen

   

   

Av Matilda - 24 augusti 2011 21:54

Gaaah! Jag måste verkligen ta i tu med koppelträningen! Den har helt förfallit!! Och ändå blir jag stört irriterad när de stretar och drar..Nästa gång jag handlat skajag köpa hem en blodpudding och torka och ge mig ut och träna doggarna. Hoppas jag...

Av Matilda - 24 augusti 2011 21:41

Imorse var det så vackert ute med all dimma så det blev den långa promenaden med doggarna istället för en tur till gymmet. 

 

                    


 

           


  

Av Matilda - 24 augusti 2011 20:46

Vad luften börjar bli klar och skön nu!

Doggarna och jag tillbringade kvällen igår på örnberget. Vi hann precis få se solnedgången. Man märker att det blir mörkare och mörkare, nästan för var dag som går.

I skogen är det inte lika mysgt att gå på kvällen. Alice skrämmde slag på mig igår, då hon ställde sig med svansen mellan bena och tok morrade åt en buske.

Jag gick fram och kollade och såg nåt svart...men som tur var var det bara en borttappad flaska!

Bilder från gårdagskvällen, skogen/berget var magiskt.

             


   

                     

 

           

 

Av Matilda - 21 augusti 2011 20:39

Eftersom det har regnat så dant några dagar nu så tänkte jag att det måste vara överfullt i den trollska bäcken.

Jag och doggarna tog oss en promenad dit i morse. Det var så vackert ute! Lite dimmigt och fuktigt.

Eftersom jag inte är nåt pro på att ta kort, har jag inte lärt mig än att välja ut bara ETT kort för visning. Så, håll till godo! Stilstudie över den trollskatullinge bäcken samt några kort på sjön!

                                           

   

                    


   

 

         

   

Av Matilda - 20 augusti 2011 16:05

Idag är det en jämn grå dag. Fast ändå inte. Färgerna ute blir så vackra!

 

Vi tog vår vanliga korta promenad, den över bäcken. Doggarna var väl inte lika uppspelta över alla vattendroppar som jag var...

     

   

Bäcken hade breddats igen, så fin!

Väl hemma hade jag två blöta doggar som bara ville in.

 

De fick vila en liten stund sen blev det snabb bad och snabb föning av dem. Mina händer orkade inte med rakniningen av nos o tassar idag, får bli i veckan.   

Av Matilda - 20 augusti 2011 08:13

Igår på promenaden så fick doggarna varsin pinne. Såklart ville Alice ha Esmes pinne, och så klart "fick" hon Esmes pinne.. Som tur var fanns det fler pinnar i skogen och Esme fick ha kvar sin.

   

Hundarna är i stort behov av pälsvård, får se om mina händer orkar med det nu i helgen bara..det är ju då för väl att de har korta frisyrer!

Det är så härligt med hösten om jag bortser från lite mera värk i händerna. Härlig luft, fina färger, murriga dagar, I love it!

         

Jag behöver fylla på med inomhusväxter och igår köpte jag mig en kalla, den fick genast vara med och leka!

   

 

Av Matilda - 19 augusti 2011 22:05

Det finns många hundar här i krokarna. Häromdan mötte vi ett sött par,en gammal stor samojed och en liten något yngre yorkis  

             

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards