Alla inlägg under september 2011

Av Matilda - 25 september 2011 07:56

Just nu har jag doggarna kopplade när vi är ute. Det känns bäst så när de är i löp. Man vet ju aldrig om de får för sig att sticka iväg, för just vid löp så verkar de ha tappat hörseln helt, förutom då det har med godsaker att göra 

Sen så ska de ju stanna och kissa/lukta hela tiden så utan koppel kommer vi ingen vart!

Skog och bäcken blev vår promenad häromdagen.

                    

     

         

   

   

      

      

Av Matilda - 25 september 2011 07:54

Esmeralda är för dum! Så fort kyrkklockorna ringer stannar hon och ylar 

   

Av Matilda - 20 september 2011 07:30

 

     

   

            

 

Av Matilda - 18 september 2011 15:35

Idag igen blev det en promenad i skogen. Hundarna fick vara kopplade eftersom de löper och gärna sticker iväg... Det går inte att hurt gå för det ska markeras överallt!


Det var tur att doggarna var kopplade. Trots att vi gick en väg där vi alltid fått vara ensamna (en brant rådjursstig uppför berget) så just idag kom en stor labbehane. Som var kopplad som tur var. Matten förstod varför han varit så ivrig uppför berget hehe.

Medans jag fotade passade doggarna på att mumsa av de sista blåbär som fanns.

                       

 

 Det är verkligen höst nu, och jag gillar det!!!

Av Matilda - 18 september 2011 07:21

Häromdagen tog jag med både den lilla kameran och den stora. Jag ville fota månen med den stora.

    

Doggarna var med och för en gång skull så stod de faktiskt stilla när jag sa åt dem! Kan iofs kanske bero på att jag stod på deras koppel...

Vi fortsatte får promenad ner till sjön och gick utmed vattnet.

   

     

   

Mellan knäppakortandet så hann jag även med att träna lite med doggarna. Det blev "stanna" och " nu går vi" då Alice tittade på mig. Träningen var riktad till henne för hon är så extremt stretig för tillfället. Om det beror på löp eller inte, det får vara osagt.

          

Hon fattade ganska så snabbt att hon skulle ge mig en blick för att få gå vidare. Vi höll väl på så i 10 minuter, sen orkade jag inte mer.

Jag vet inte riktigt hur jag har planerat min rabatt, men det mesta verkar blomma maj-juli...Har dock några små blommor som fortfarande kämpar! Får se till att skaffa fler höstblommande blommor nästa vår!

     

      

Av Matilda - 17 september 2011 21:58

Dagarna här rullar på med jobb och promenader. Sen allt som ska fixas därimellan, mat, tvätt, städ osv 

Doggarna löper. Alice är i höglöp.. Det är så jobbigt! Men men snart är det över...hoppas jag!

Här kommer bilder från senaste tiden. 

 

                                           

 

                 

Av Matilda - 7 september 2011 20:32

Skogen är magisk! Och vacker! 

            

 

 

 

Av Matilda - 7 september 2011 20:24

I helgen hade jag en ledig dag. Tösen och jag pallrade oss in till skansen med kamerorna i högsta hugg!

Dessvärre var vi inte själva där, det visade sig vara nån familjedag med gratis inträde om man har medmerakortet.

Kan ju säga att jag hellre skulle betala för att slippa trängseln.Men men några kort blev det!

     


 

                 

   

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards