Alla inlägg under oktober 2011

Av Matilda - 31 oktober 2011 07:56

Alice och jag har en sak gemensamt. Vi tycker båda om prasliga löv! När vi är ute och promenerar springer Alice alltid i alla lövhögar.

                  


                  

             

Av Matilda - 31 oktober 2011 07:51

Härom kvällen så ringde det på dörren. Vem stod där om inte Självaste Teddy och Roger!

Doggarna fick inte hälsa, jag vill att de ska vara något sånär lugna innan de får hälsa på gästerna. Just nu satt vi och åt middag så jag bad Teddy och Roger att vänta ute på oss.

När det var dax för oss att gå ut så sa jag till doggarna : Vi ska träffa Teddy!!

Alice känner igen ordet Teddy, hon blir alltid tokglad och uppspelt och ylar ett specielt ylande  

Ute gick vi bäcken promenaden. Korten blev suddiga eftersom det börjat skymma.

   


Av Matilda - 25 oktober 2011 20:09

Tisdag och sista lediga dagen för nu. Imorgon jobbar jag och är borta 12 timmar hemifrån, ca. Lång dag.

Idag njöt jag av en långpromenix med doggarna i skogen och upp på berget.Så härligt! Man får passa på då man är ledig!

                      

   

                       


         

Av Matilda - 22 oktober 2011 08:07

Nu börjar vintern så sakta närma sig. Frost och is på vattenpölarna. 

Får se hur Alice klarar sig utan sin päls, jag kanske får införskaffa ett täcke till henne om pälsen inte hinner växa ut.

 

               

Av Matilda - 22 oktober 2011 08:03

Och samma promenad som i förra inlägget fick även bilder i svart/vitt 

 

         

         

     

Av Matilda - 22 oktober 2011 07:56

Här kommer ett gäng bilder från häromdagen då vi gick vår runda nere vid sjön.

 

         


 

            

Av Matilda - 19 oktober 2011 14:43

Som jag tidigare nämnt så är pälsvård inte riktigt min grej. Ändå så envisas jag med att Alice ska få ha något som påminner om en man. Mkt för att kidsen gillar hennes mjuka fluff.

Sen augusti så har jag jobbat massor med extra och sena kvällar= det har inte funnits vare sig tid eller ork till pälsvård. Lite skäms jag..

Skrollar man ner några inlägg så kan man se mina små troll..

Idag var det nog.

Bordet flyttades ut i hallen. 

Kardor sax och trimmer plockades fram.

Alice på bordet.

Jag försökte, lite iaf, att reda ut några tovor, men insåg att det är mer plågsamt för oss båda så jag tog hjälp av trimmern... Mkt päls på bordet blev det.


Alice, ja hon ser ut som en naken hund eller något.

       

Sen var det Esmeraldas tur.

Pälshögen blev inte lika stor.

        


Så nu har jag två st skalade hundar

Av Matilda - 15 oktober 2011 06:51

Det gäller att ta tillvara på de blommor som finns ute nu!

 

   

 

             

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards