Alla inlägg under december 2011

Av Matilda - 31 december 2011 13:08

Vilken underbar dag årets sista dag är! Blåhimmel, rimfrost och kallt! Hundarna verkar inte ha några problem med kylan ( hea -5 grader..  ) De hade extra mkt spring i benen idag trots att vi gick den långa promenaden, så när vi kom till fotbollsplanen släppte jag loss den och de fög iväg!



       



               



                         

   


              

Av Matilda - 28 december 2011 11:20

Idag fick 2 pipleksaker slinka ner i mina jackfickor när vi skulle gå ut. Det var längesen.. De funkar så bra som inkallning!

På vägen ut mötte vi lilla Stina. Jag kollade av med Stinas matte om det var ok att vi hade doggarna lösa och det var det. Alice fick sig en liten utskällning och gick sen så snällt brevid mig..hehe Lite senare gav hon dock igen.

När våra vägar skilldes fick doggarna sina pipisar. Vilken fart det blev på dem!

     


       



         

 

Av Matilda - 28 december 2011 08:34

Även vi fick besök av Dagmar... Träd hade flisats och blåst omkull. Jag lyckades faktiskt fånga Dagmar på bild! 


 

Vi passade oss för att gå i skogen eftersom det fortf blåste en del + att det fanns halvtrasiga träd här och där.

   


 

Jul

Av Matilda - 28 december 2011 08:21

Så har julen varit här, och lika snabbt som den kom var den förbi. Självaste julafton firades uppe hos svägerskan, jag tror vi blev 16 personer+ doggarna. Äldste mannen var 79år och den yngste 10 månader, härligt!

På juldagen tog doggarna och jag en välbehövlig långpromenad, ned till sjön, men denna gången gick vi åt andra hållet.

Det var soligt och varmt, som en vårdag!

   

Vi gick hem till en go vän till mig och drack ett par koppar kaffe och pratade om ditten och datten. Efter det så blev det ett snabbstopp hemma hos mamma och pappa. Doggarna fick snält sitta i hallen och vänta, deras tassar var för blöta.



På annandan firade vi jul med mina syskon hemma hos mamma o pappa. Jag tror vi var 24 pers + doggarna 

Så mysigt! Sen att yngsta lillasyster och hennes pojkvän förlovat sig gjorde det hela om möjligt ännu mera mysigt!!

                     

Av Matilda - 27 december 2011 21:22

Tänk vad tiden går! Vårt svarta lakristroll, hon är inte så svart längre  

Idag blev hon 7 år gammal, men hon känns äldre. Ibland klok som en gammal gumma, iband en riktigt sur gammal tant! Hon är för go! 

      

Av Matilda - 23 december 2011 05:43

Igår när jag kom hem från jobbet så låg ett tjockt brev och väntade på mig. Det innehöll bla tuggpinnar och grisöron till doggarna!

Doggarna fick kalasa en stund på sina grisöron. De var så koncentrerade och hade så olika stilar!

   

Alice låg på sin röda filt och tog det ganska så varsamt

medans Esme låg,satt och trampade på sitt grisöra. Hon kämpade!

       


Jag tog ifrån dem öronen efter en stund, den som spar han har 

Esme blev lite trötter efter kampen mot örat!

 

Idag är det dan före dan. Doggarna blev badade i förrgår, idag ska de klippas och rakas, de är alldeles för lurviga!     

Av Matilda - 22 december 2011 07:18

Igår snöade det lite. Jag tog med doggarna ner till sjön. Passade på att träna lite med Alice att inte dra så dant i kopplet. Hon har sånt behov av att få springa!Långpromenad kopplad verkar inte vara nog. 

Vi gick in i skogen för att gå förbi bäcken.

           



Alice fegade som vanligt vid "gallret" på bron och på bryggorna, men jag gjorde ingen stor grej av det, hon fick sitta kvar och vänta :)

         




           


 



       





             


Nackdelen med snön är dock att den fastnar i doggarnas päls nåt så fruktansvärt..så nu börjas pysslet efter varje promenad, att få bort snökockorna innan doggarna släpps in 

Av Matilda - 17 december 2011 22:08

Alice har så mkt mera spring i bena än vad Esme någonsin haft! De dagar jag jobbar sent blir det tyvärr inte så långa promenader för jyckarna.. så härom dagen tog jag dem till skogen, trots att det är böt to halkigt. Ett under att ingen av oss bröt nåt ben!

Så här ser det som oftast ut, Alice som en svart fläck en bra bit framör mig och Esme.



     


På hemvägen mötte vi grannhunden Stina :)

 

Avslutar med att önska er en fin fjärde advent.



            

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards