Alla inlägg under juli 2010

Av Matilda - 18 juli 2010 22:03

Idag är dagen före vår resa till lappland.Och det känner doggarna på sig.Så fort jag tar på mig skor så kommer de och står med slokade svansar.De följer mig med blicken vars jag än går och vad jag än gör.Tilloch med dotra min märkte att hundarna inte var som vanligt.

Och tänk att för ett  år sen gjorde vi samma resa.Då hade vi haft Alice i en vecka  Resan gick jättebra,båda hundarna sov då i mitt knä  Hoppas resan imorgon går lika bra.

Av Matilda - 18 juli 2010 09:25

Vi har de sötaste,gosigaste,busigaste,tokigaste och bästa pudlarna!Så säger tösen  min och jag är benägen att hålla med henne  

Bara så ni vet!

Av Matilda - 12 juli 2010 07:38

Stackars Esmeralda,liten och tjock..  Bestämde mig igår kväll för att ta reda på hur mkt av hullet som var päls!Fram åkte trimmern och Esmeralda försökte som vanligt gömma sig..hehe

Här har vi damen innan trimmern gjorde sitt.

   

Sen var det bara att svischa runt lite med trimmern.Esme gillar det inte, men stod så duktigt stilla.

       


de Alice knappt sluta nosa på henne,sweet.

Nu återstår finjusteringarna,och de får jag ta hand om ikväll efter jobbet.

     

   

Av Matilda - 5 juli 2010 07:53

Igår packade vi picknickkorgar,påsar o jag vet inte allt och stuvade in oss i bilen.Johan,kidsen,Lukke(kids kusin)och doggarna.Sen rullade vi.Esme hon gnäller alltid då vi åker iväg nånstans.Alice är mera cool,hon la sig ner på golvet o halvsov.Tillslut hittade vi rätt och var framme!

     

Hundar är tillåtna där, därför som de fick följa med.I mina ögon ett misstag,doggarna gillar inte vatten och gillar inte att vara fastspända.De skötte sig ändå hyffsat bra,lite gnäll o lite gläffs.(vi var inte själva där, därför de satt fast)Jag och doggarna gick vidare längs udden och hittade flera tomma stränder.

  Doggarna var så nöjda med att få gå i skogen, ville inte ens nosa på vattnet..

Resten av tiden med övriga flocken höll Alice vakt  

   

Det blåste rätt rejält som synes..

     

En blåsig med härlig dag.Tror dock att hundarna får stanna hemma nästa gång..kanske.

Av Matilda - 2 juli 2010 07:24

Igår på min lediga dag var det såklart mulet på dagen..men sen på kvällen tittade solen fram!Tösen ville gå till berget igen så det gjorde vi!Tösen+kompis och båda doggarna såklart.Så här ser det oftast ut när vi går,Esme går på stigen och Alice springer kors o tvärs  

   

Alice är ändå den som verkar ha mest koll på oss,hon stannar och inväntar oss och är hyffsat snabb på att komma när jag visslar/ropar.

     

Väl uppe på berget började Alice att "explora"(tösens uttryck)omgivningen.Hon sprang runt och försvann o kom tillbaka osv.Emse följde med,lite granna,men nöjde sig rätt bra med att stå och spana oxå   

     

 

Målet med kvällsutflykten var att plocka blåbär,det hade jag lovat tösen sist.

Man kan säga att hundarna är blåbärshundar,de gick och mummsade för fullt,nästan så att tösen och kompisen ville säga åt dem!

           

 

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards