Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Roligt när det funkar!

Av Matilda - 21 januari 2011 11:46

Idag igen laddade jag fickan med torkad blodpudding när jag tog med mig doggarna ut.Jag tjötar lite vardagsträning med Alice nu,försöker få henne att gå fint utan att hoppa och skälla.Jag blev nästan chockad av hur fint hon kunde gå idag!Utan att hoppa,utan att sätta sig vart tredje steg!Hon gick fint tittade på mig och gnällde bara lite ibland.Stort   De första stegen fick hon godis ofta men sen gjorde jag längre paus mellan gobitarna och det funkade det med!Jag slutade med träningen då vi var på topp(då var godiset slut  ).Resten av promenaden fick doggarna springa lösa.Men så roligt när det faktiskt ger resultat även av den lilla träningen

 
 
Teddy o Malou

Teddy o Malou

24 januari 2011 11:21

Hej på er!
Roligt att det går så bra med träningen av Alice. Matte o husse har torkat pyttesmå blodpuddingbitar. Teddy tycker det var ett finfint tips. Mycket mumsigt! :) Vi hade med godiset till Pälsvårdskursen igår och de andra pudlarna fick också godisar. De hittade till mattes hörna snabbt! Teddy tyckte det var spännande och roligt att träffa tio pudlar av alla storlekar. Han vågade vara nära och nosa på storpudlarna flera gånger. I vanliga fall tycker han det är läskigt med de flesta stora hundar. Teddy träffade en röd halvbror, tillhörande en Pudelkennel norr om stan! Jätte kul! Det var en jätte bra kurs.
Pussar från Teddy
Kramar Malou

http://www.teddybus.se

 
Ingen bild

Matilda

24 januari 2011 14:40

Åh vad roligt med kursen!Nu har jag min "långa" arbetsvecka då jag jobbar tre dagar på raken, men from fre så är ja gledig i 6dagar, då får vi försöka ses så du kan berätta hur det var!
kram

 
Teddy o Malou

Teddy o Malou

26 januari 2011 13:26

Hejsan!
Ja, det skulle vara kul att träffas. Teddy blir glad om du kommer så han får en mysstund. Kan berätta om vad kursledaren och de andra deltagarna sa. Kursledaren Kristina är även Internationell utställningsdomare. Hon gillade Teddys färg. :)
Pussar från Teddy
Kramar Malou

http://www.teddybus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 2 maj 2017 20:37

             

Av Matilda - 29 april 2017 07:07

                   

Av Matilda - 20 april 2017 22:03

             

Av Matilda - 20 april 2017 22:01

           

Av Matilda - 9 april 2017 21:56

       

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards