Alla inlägg under december 2011

Av Matilda - 17 december 2011 22:01

En vecka kvar till julafton. Och så här ser det ut ute:

 



Lavendeln blommar och magnolian har knoppar. Galet!  

Av Matilda - 6 december 2011 15:41

Inlägen kom i lite udda ordning, men men.. 

Igår morse var en alldeles tyst och stilla morgon. Doggarna och jag tog oss ner till sjön, så vackert, så stilla.





Först när vi var på hemväg så började solen gå upp.



   


Solnedgången gick inte heller av för hackor..



Kvällen avslutades med att båda doggarna fick varsitt kvällsbad med varmvatten massage. Esme är den som ser ut att njuta mest av den, hon står med halvslutna ögon och lutar sig med duchen. Jag masserar muskelfästen med duschmunstycket.

Kort på nybadade doggar kommer vilken dag som helst!       


  

Av Matilda - 6 december 2011 15:38

Äntligen har det kommit snö!!! Lite men bättre än ingenting! Lappen i mig jublar!

       

       

Av Matilda - 6 december 2011 15:34

Har sagt det förut men rackarns vad duktiga doggarna har blivit på att vänta vid dörren när vi varit ute! Nu lägger de sig tom brevid varandra och kopplar av en stund.

 

Av Matilda - 2 december 2011 07:34

På promenaden igår fick doggarna varsin pinne. Som vanligt skulle Alice ta Esmeraldas pinne, trots att hon hade en egen. Men den här gången höll Esmeralda hårt i det som var hennes.

         

     

     

Av Matilda - 2 december 2011 07:23

Jag har varit på en liten husmorssemester, mån-ons, i London med mina fina systrar och min fina mamma! Kl 7 lyfte planet på måndag morgon.

Vi har promenerat, druckit kaffe, umgåtts, skrattat , varit på konsert på  Royal Albert Hall, varit på ett galleri och shoppat. Dessutom fick vi en rejäl dos av julpynt! Helt underbart! 

Vi for hem kl 20 på ons kväll.Lagomt med tid borta.

             

                             



   


               

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards