Alla inlägg under februari 2012

Av Matilda - 11 februari 2012 07:59

Jag hade ju bestämt att på min enda lediga dag denna vecka bara göra det jag ville och så fick det oxå bli! När jag såg vilken vacker solnedgång det var ute, var det bara att dra på sig ett extra lager kläder(igen!),koppla doggarna och gå ner till sjön.

       




     

       

Av Matilda - 11 februari 2012 07:47

Nu var han här! Doggarna började genast jagas och sniffas.Det märktes på Teddy att Alice snart ska löpa för han var så kär 

                 





             

 



                       

Det blev åter igen en härlig dag på sjön! 

Av Matilda - 11 februari 2012 07:38

Fredag, ledig dag! Jag bestämde mig snabbt för att bara göra det jag vill. Vädret så fint så sjävklart blev det en tur ner till sjön!

På väg dit så ringde jag Malou, frågade om inte Roger och Teddy skulle sätta sig i bilen och komma ner till sjön de med. Sagt o gjort, så blev det!

Jag och doggarna hann dit först. När jag sa till Alice att Teddy skulle komma, då började hon spana, än hit än dit.

Det var längesen de sågs nu, annat var det när vi bodde grannar.



       



                  

Esme och Alice hann med lite spring och bus.

Men plötsligt var han där! Alice kunde inte sitta still, hon ställde sig på bakbenen och gnydde.

        

Av Matilda - 4 februari 2012 18:03

Det blev några foton i svart/vitt idag oxå.

             

Av Matilda - 4 februari 2012 17:49

Vilken härlig dag!! Förutom att det är ledig lördag så är ju vädret dessutom helt underbart! -18.5 när jag kollade kring kl 8. Jag skulle gå till gymmet så det var bara att sätta på sig dubbelt av allt, nåja, iaf av byxor och strumpor och sen bege sig iväg till gymmet. 25 minuter rask och kylig promenix blev det. För att sen ta ett styrkepass på gymmet.Härligt

Efter gymmet promenixade jag hem till lilla systern och lilla Rutan, fick kaffe och Rut-bus/gos!

Promenad hem.

Hemma väntade två doggar på att få gå ut. Jag är inte den som bangar promenad när vädret är så fint! 

Vi gick ner till sjön.

Vi gick på sjön!

Tillsaken hör det att jag alltid varit lite rädd för att gå på is, det var nog först i fjol det släppte!

Hundarna blev som tokiga, kan ni tänka er, tom gamm-hunden galloperade fram! 



                             



     

När doggarna började se ut som snögubbar tyckte jag det var dax att gå hem.

   


                  

Av Matilda - 3 februari 2012 09:12

Man skulle ju kunna tro, att små fjantiga pudlar inte skulle gilla kyla och snö.Isjälva verket är det nog tvärtom, iaf med mina! De kör ner huvudet (letar chokladglass??)och skuttar iväg.

Morgonens promenad i -10 och snöfall kommer här i bilder!

   



            



                   




                 

Av Matilda - 2 februari 2012 20:09

Igår morse var det så skönt ute!-10 eller något sånt och ljusrosa himmel! Efter att doggarna och jag följt med Edit till skolan så bestämde jag mig för att se solen gå upp uppe på örnberget.  Jag hade såklart fel skor på, bara sneakers.. men det gick iaf!

Kallt och vackert där uppe. Doggarna höll värmen genom att jaga varandra och själv stod jag och njöt av att solen än en gång gick upp över tullinge.


          


   


            


         

       

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards