Alla inlägg under mars 2012

Av Matilda - 21 mars 2012 14:17

Idag är det den andra dagen! Så härligt väder! Och ännu mera härligt när jag är ledig! Doggarna och jag passar på att vara ute så mkt som möjligt! Här kommer dagens foton.

           

   



                 

Av Matilda - 19 mars 2012 18:01

Idag har det blåst nåt så otroligt! Och snöat... Men framemot em så tittade solen fram. I år så vann mammsen i tävlingen hitta blåsippa och tussilago först. Hon hittade dem igår.

Så efter att jag varit inne i stan var det bara till att lämna väskan, hänga på sig kameran, koppla doggarna och ge sig ut.

Vi gick utmed sjön, så vackert!

 



Sen såg jag dem..små blå lila knoppar skymtandes. Nån enstaka som slagit ut! Det var bara till att parkera doggarna och börja fota! Lovely!

   



Lika stor lycka på tussilago fronten hade jag inte, såg inte en enda! Jag misstänker starkt att mamma plockade den hon såg...

     


             


Esmes skugga ser så rolig ut, som en seriefigur! Försökte fånga den på bild, men det blir inte alls samma sak när hon står still!

 

         

Av Matilda - 18 mars 2012 16:01

Jag är nåt så otroligt less på alla bajshögar som kommer fram nu när snön försvunnit. Dagens promenad bestod mest av "usch" "nej" "fy" och "gå bort"  Tillslut lessnade jag på att doggarna letade upp varenda hög så de blev kopplade.

Vi hann iaf med lite pinn-bus. Mest jag och Esme, Alice är inte så road, hon vill bara ta allt som Esme har.

       

Hemma var vi ute på baksidan ett tag. Jag hittade fler vårblommor!Jag kunde inte heller låta bli att ta bort lite vissna löv, så härligt när man ser hur det börjar växa fram nya blommor!

Esme, hon hittade favorit-zebran som legat ute hela vinter...

             


                 

Av Matilda - 15 mars 2012 09:36

Vilken härlig dag det var igår! Jag hade semester och solen lyste! Att jag dessutom blev så otroligt mkt uppvaktad gjorde det ju inte värre! Mellan besöken så hann jag mig ut en sväng! Fotade sjön och födelsedagsblommor.

Maken vill dessutom ge mig en ny kamera...spännande!Vi får se vad det blir för någon!

 



   




 



               

   


Avslutar med två kort på min systerdotter, världens goaste Rutan!

            

Av Matilda - 13 mars 2012 14:53

Så härligt med sol och ljumna vindar och blommorna som börjar blomma!Så här kommer mer vårbilder!

   



                   

Av Matilda - 12 mars 2012 17:23

Ljuvliga måndag! Sol och ledigt!

Doggarna och jag unnade oss att vara ute. Både i solstolen och på promenad. Lovely!

Hittade de första blommande krokusarna idag! Dock ingen blåsippa, men jakten är igång..



     


   



                  


        


               

Av Matilda - 12 mars 2012 17:22

 

Av Matilda - 4 mars 2012 17:02

Det går ju inte att hålla sig inne nu när det äntligen börjar bli ljust och solen kikar fram!

Tösen ville ut och fota och jag bangade inte. På med koppel på doggarna oxå traskade vi ner till sjön.

Mötte en kompis som pimplat med sin son, och kunde de vara ute på isen så kunde väl vi med. Sagt och gjort, ut på den spegelblanka sjön.

   


                       

   

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards