Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Matilda - 22 oktober 2012 20:42

Det här med småfåglar är ju nytt för mig men rackarns vad kul det är!  Min erfarenhet hittills är att hacke är välldans skygg! Samt att blåmesen är tuff och orädd trots sin lilla storlek! Nötväckan är framåt! Talgoxen halvskygg. Pilfinken orädd när den väl sitter och äter. Entitan nåt mittemellan.

Idag har jag lagt mest krut på att försöka fånga hacke. Jag vill helst inte ha han vid maten.. Tre gånger idag såg jag han genom fönstret och tre gånger smög jag mig ut. Tre gånger flög han bort..

Den fjärde gången lyvkades jag! Hacke denna  gången var ingen han utan en hon och vad jag har hört så är hon än mera skygg.

             

Av Matilda - 22 oktober 2012 20:36

Idag tog vi två promenader på raken. På den kortare var båda doggarna med men sen ville jag gå längre och då fick Esme stanna hemma. Vi har ju fått bekräftat av vet. att hon har dåliga knän och de långa promenaderna brukar sluta med att jag får bära på henne. Idag skulle dessutom kamera och stativ med så hon fick sova lite istället .

Alice och jag gick utmed sjön, och ut på bryggor och in i skog och utmed bäcken. Så härligt!

                           

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards