Direktlänk till inlägg 17 september 2010

Bergsgetter?

Av Matilda - 17 september 2010 17:29

Började promenaden med tanke att vi bara skulle gå runt kolonilotterna.Därför iddes jag inte ta på mig strumpor eller ordentliga skor,utan lånade Johans foppatofflor.Men plötsligt så vek jag av vägen, gick rakt in i skogen och upp mot berget.Doggarna var inte sena att haka på!De får sånt härligt spring i bena!Foppa tofflor är väl inte att rekomendera när man ska över våta halkiga trädrötter och upp på berg med blöt mossa på..  Alice tog täten och fick doft på nåt.Började skälla och rännde iväg.Kanske en katt?Eller kanske ett rådjur?Duktig som hon är avbröt hon spåret och kom när jag ropade på henne.

   

Vi fortsatte och var snart framme.Jag satt i solen och hundarna bökade runt som små vildsvin i mossan.

   

Alice fick som vanligt hela skogen i pälsen.

     

En underbar plats att njuta av,och bara 5 min hemifrån.Hundarna fick springa omkring jaga varandra gnaga på pinna kottar och mossa,hoppa upp och ner på stenblock osv.Sen var det dax att bege sig hem.Vi gick nästan samma väg tillbaka, lite mera innåt bara.Då sätter Alice igång att skälla igen.Vid ungefär samma ställe.Jag pratar i tlf och kollar upp och ser då ett älghuvud!Det var inte nära, men tillräckligt nära för att kännas lite för nära.Jag lägger snabbt på och ropar in Alice som kommer.Sen vände vi på klacken och gick hem.

 

Spännande att ha naturen så tätt inpå knutarna!

 
 
Monica

Monica

18 september 2010 17:46

Och här har det hänt en massa som vanligt. Jag har inte öppnat min dator på någon vecka eller så. Det har varit lite annat nu. Min systerson har blivit pappa och fått en liten dotter som vi skall hälsa på och inspektera i morgon. Ljuvliga bebisar lika goa som pudelbebisar. Pussa alla fina näsor.

kramis

http://monicaspudlar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 2 maj 2017 20:37

             

Av Matilda - 29 april 2017 07:07

                   

Av Matilda - 20 april 2017 22:03

             

Av Matilda - 20 april 2017 22:01

           

Av Matilda - 9 april 2017 21:56

       

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards