Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Rolig vecka!

Av Matilda - 27 september 2010 10:33

Veckan som har varit har varit rolig,det har iofs int ehänt så mkt men det som har hänt har varit roligt!Om jag börjar med söndag för en v.sen.Då kom min kära storebror med familj över och åt kvällsmat med oss.Så nice!Vi ses för sällan. Självklart var hans yngsta dotter Tyra med.Hon är 2,3år och gillar Alice välldans mkt!Och det är tur att hon har valt ut Alice,för där verkar det vara ömsesidigt.Med Esme däremot...Esme har lite svårare för små barn kan man säga.

På tisdagen sen fick jag äran att vara barnvakt åt lilla Tyra!Jag plockade fram min pedagogiska ådra och var ute i rusket,plaskade i pölar,kastade löve i bäcken,gungade,tittade på sniglar,fixade middag,bakade bullar!Ute på promenaden ville Tyra hålla Alice,och det gick ju jättebra  

 

(ursäkta bilkvaliten men ingen av dem ville stå stilla  )

I helgen som var nu så for jag och doggarna till Harbro stugan,där promenerade vi med tre av mina väninnor.Ljuvligt väder!Ljuvlig skog!Doggarna fick springa lösa och pipen var till stor hjälp att hålla dem nära.Lite lite svamp  lyckades jag hitta oxå.(och nu gjorde jag så som jag sagt att jag aldrig ska göra,jag plockade svamp där det finns risk för att hundar går o pinkar..  )

På lör kväll for jag och doggarna över till Elin (hon som hade hand om Alice när vi var i spanien)Alice blev helt till sig och visade mig vilken dörr vi skulle gå in i.Daniel, Elins fästman var oxå hemma.Kärt återseende för dem alla tror jag.De fick gosa med hundar,jag med bebis   

I söndagsmorse for jag och Alice (esme var trött) med svägerskan och lilla Noah 4,5år tillbaka till harbroskogarna,utrustade med påsar(i lördags hade jag bara bajspåsar med mig..) Vi var ute i ca 2timmar o hittade en hel del!Jag hittade kanske inte lika mkt,var lite upptagen med att knäppa kort.Alice fick ha pipen,då hörde vi henne hela tiden.

                   

Väl hemma hann jag bara börja med middagen,sen kom sms från andra svägerskan,nu var hon här!Vi hade bestämt att vi skulle träffas ute med hundarna.Kanske lite lugnare för Alice då.Jag tycker det gick rätt bra ute, vi tog en sväng i skogen.Alice har lite skräckblandad förtjusning mot Molly.Sprang efter.pep.sprang efter.Inne gick det inte fullt lika bra,men men.Det blir förhoppningsvis bättre!

             

En härlig vecka som sagt!

 
 
Alexandra

Alexandra

27 september 2010 23:26

Vad mysigt ni verkar ha haft det i svampskogen. Jag tar det säkra före det osäkra och köper svamp i affären *he, he*.
Ha det!
Hälsningar, Alexandra med flock :-)

http://toypudel.com

 
Matilda Esmeralda o Alice

Matilda Esmeralda o Alice

28 september 2010 06:44

Tack vi hade det jättemysigt!Men jag ska erkänna att när jag rensade svampen,då kom jag ihåg varför jag oxå brukar köpa svamp..;)

http://alice-esmeralda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 2 maj 2017 20:37

             

Av Matilda - 29 april 2017 07:07

                   

Av Matilda - 20 april 2017 22:03

             

Av Matilda - 20 april 2017 22:01

           

Av Matilda - 9 april 2017 21:56

       

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards