Alla inlägg under september 2010

Av Matilda - 14 september 2010 14:14

Nu tror jag man kan säga att det är höst.Även om det tar emot lite..Hösten är mysig men det känns som att sommaren har gått så fort!Här kommer lite bilder från idag.

                     


Av Matilda - 13 september 2010 20:41

Nu har jag fotat doggarna lite.Men till mitt och deras försvar kan jag ju säga att jag är inte klar med dem än!Det tar tid..hehe Men men   

Det är lite kul att gå lös med trimmer och sax i pälsarna,dessvärre är barna inte lika roade..hehe

     

Imorgon är tanken att jag ska fortsätta leka.

Av Matilda - 13 september 2010 20:35

Det är lyxigt att få ha pudelvänner nära,det tycker både jag och doggarna!Häromdagen så såg jag att Malou och Teddy var ute på gården, jag sprang dit och frågade om jag och doggarna kunde komma en sväng och det fick vi!

Alice började med sina gälla skall när hon förstod vars vi skulle  

Malou och Roger har gjort en avstängning bestående av kompostgaller och gammal säng(?)men den funkar inte på Alice hon springer igenom!Esme får man däremot släppa in.

Full fart blev det,särskillt då på Teddy och Alice!Teddy är snabb, Alice hinner inte ikapp han!Här kommer några kort på pudelgänget.

       

Av Matilda - 12 september 2010 19:55

Puh!Så har man två nybadade hundar igen.Esmeralda blev även nedrakad men av nån konstig anledning så börjar jag alltid så sent på dagen och får då alldeles för dåligt ljus...Så hon måste finputsas typ imorrn.Måste oxå komma på nåt bra ställe att frisera doggarna på.Som det är nu så står de på golvet och jag sitter på knä..hm inte skönt för ryggen och jag får ingen bra överblick på hur resultatet blir..hehe

Sen ska jag oxå nu på momangen beställa en fönhållare,det funkar som inte att ha fön i ena handen o karda/borste i den andra.Ska ta kort på nyfrisserade doggar vilken dag som helst   

Av Matilda - 12 september 2010 08:28

I skrivandes stund ser det ut så här i mitt knä    

 

Lilla söta Alice som inte ville ligga i sin korg och jag sa inte nej  

Av Matilda - 8 september 2010 16:23

Idag packade jag en fikapåse och två små lurv i bilen, for och hämtade en väninna och for vidare upp till torpet.En härlig dag för fika utomhus!

Hundarna sprang och hade bus i bena.Alice la beslag på "pipen" (se hur hon vaktar den med tassen   )Esme valde att ligga i solen på min skinnjacka.

       

         

Väl hemma sen så fortsatte vi vara ute,Esme tog en tuppis under bordet.

       

Av Matilda - 8 september 2010 16:20

Jag gillar hösten!Fast det känns lite för tidigt att säga höst nu, det är väl sensommar? Soliga dagar med hög klar luft,och regniga stormiga dagar, lovely!

Häromdagen när jag gick till tåget var det så där fint ute, var tvungen att ta kort.

 

Senare på kvällen var jag och doggarna ute med en väninna,otroligt friskt och härligt!

 

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards