Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Matilda - 8 januari 2010 09:30

Jahaja, så har Monica övertalat mig till att blogga lite om vad som händer med hundarna här i Tullinge, och då kan ju en liten presentation vara på plats :)

Matilda heter jag, snart 38år, gift med Johan o tillsammans har vi 3 barn Sebastian 14 år Edward 11 år och Edit 9år.Vi har då lilla kloka Esmeralda som vi fick köpa från Monica för snart 5år sedan också har vi lilla busen Alice, som vi fick till oss på vår första semesterdag förra året.Henne har vi på foder från Monica.I familjen finns även 2st dvärgvädurskaniner Rufus och Stampe.

Att det blev en Pudel, jag som alltid varit kattmäniska..:) Jag var hemma hos en bekant, som för tillfället hade sin mammas hund hemma, en svart dvärgpudel vid namn Bobby.Han hoppade upp i mitt knä,rullade ihop sig som en katt o jag var kär!Sen tog det några år,från det att tanken på hund fötts till att jag började leta efter uppfödare.Fick tips genom en bekant om en kennel vid namn Sexy Legs, jag tog mod till mig o ringde och pratade med Monica.Frågade om Johan och jag fick komma på besök.Vi ville se om Johan reagerade på hennes doggar,pälsdjursallergiker som han är.

Vi var givetvis välkomna,möttes i dörren av en flock hoppande pudlar och en leende Monica.Kaffe fick vi och en lång pratstund.När Monica hörde att jag var kattmäniska sa hon att jag skulle häls på Skorpan.Och denna bedårande lilla Skorpa,strök sig runt benen och lät nästan som en katt!Skorpan stod på tur till att få valpar..

Någon dag efter besöket hos Monica ringer jag till henne och frågar om vi möjligtvis kunde få tjinga en valp efter Skorpan, och tänk, det fick vi! Nu blev det en lång väntan..Minns fortfarande dagen då Monica ringde och sa att nu har valparna kommit!Två hannar o en tik, o tiken fick vi köpa..Lycka!

Så så gick det till när jag blev med pudel.Här kommer jag skriva lite vardagliga händelser med mina små doggar :)

Jag återkommer :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards