Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Finbesök

Av Matilda - 12 oktober 2010 20:19

Idag   fick jag och doggarna finbesök!Det var min goa uppfödare Monica som kom hit och med sig hade hon Alice halvsyster Juli,så söt!

Jag tror minsann att det blev ett ömsesidigt glatt återseende mellan Monica och Esmeralda!

   

Vi gick ut på en liten bensträckar promenad,där upptäckte vi att Alice och Esmeralda nog är av samma skrot och korn..  

   

Hemma sen tog vi oss lite fika och pratade pudlar!Sen var det dax att gå över till Malou Roger o söta Teddy.Alice började som vanligt"skrika"av glädje utanför Teddys dörr  

Väl inne mötte Malou oss i vardagsrummet.Det blev fullt av pudlar!Så mysigt!Vi upptäckte dock att Juli visst löper...Teddy var helt tillsig och glömde helt bort gamla polarn Alice som såg lite ensammen ut.. 

     

Tyvärr kunde vi inte stanna länge alls just pga löpet,det blev så jobbigt för lilla Teddy!

Är medveten om att kortet på Alice och Teddy är hemskt suddigt,men de var så söta som "pussades"!Sekunden efter var dock Alice bortglömd   

       

Nästa gång Monica kommer upp hoppas vi på att kunna träffas längre hemma hos mina fina grannar   

Innan Monica och Juli for hem hann jag knäppa av några kort på Jullangullan som ställde upp sig så fint!

     

Kolla in Esme i bakgrunden som nosgnuggar sig mot Monicas ben   

 

Monica hade med sig en jättesöt blomma till mig! Tack!

 








 
 
Monica

Monica

13 oktober 2010 12:25

Det var jättekul att äntligen komma hem till er. Vad fint det blir i kök och rum, toppen. Att få träffa "mina" hjärtebarn på köpet är inte illa. Esme var generös med sina pussar, smulungen. Vilken otur att Jullan började löpa precis så att vi inte hann stanna så länge hos Malou, Roger och lilla Teddy. Ja visst är Alice och Jullan samma skrot och korn. Låter lika, lite bitchiga och supergoa också (he he)
Vi gör om det snart igen
Puss på alla pudelnäsor
Kramisar
Monica och Juli

http://monicaspudlar.dinstudio.se

 
Malou och Teddy

Malou och Teddy

13 oktober 2010 14:00

Hej!
Vi tackar för besöket! Teddy säger:"Jag blev först överlycklig när kompisarna kom på besök. Sprang runt o slickades. Sedan märkte jag att Juli luktade underbart. Blev alldeles yr i mössan. Juli är så fin! Efter att ni gått, har jag luktat överallt på undervåningen, flera gånger. Det kändes bättre när jag fick följa med Alice o Esme på promenad. Igår kväll kände jag mig sorgsen, när jag luktade där Juli varit. Blinkade flera gånger. Matte o husse fick mysa med mig mycket och ge mig gnagisen. Efter att ha knaprat en stund, kändes det mer ok. Det är inte lätt att vara hanhund, när man blir kär. " Det blir roligt att få träffas igen.
Pussar på alla söta o fina pudlar och rara Monica o Matilda, från Teddy
Kramar från Roger o Malou

http://www.teddybus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 2 maj 2017 20:37

             

Av Matilda - 29 april 2017 07:07

                   

Av Matilda - 20 april 2017 22:03

             

Av Matilda - 20 april 2017 22:01

           

Av Matilda - 9 april 2017 21:56

       

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards