Alla inlägg under oktober 2010

Av Matilda - 11 oktober 2010 10:15

I lördags fyllde stora killen 15år.Helt galet!Hur kan det gå så fort??

Sonen hade beställt väckning kl 10,men redan kl 7 var han uppe och var hungrig  

Jag snodde ihop den beställda frukosten och gick och väckte övriga familjen.

Sen blev det paket,hund och frukost i sängen.

     

Vi hade bjudit över släkten till vårat halvrenoverade hus.24 personer blev vi som mumsade pitepalt på ostindia tallrikar!Är det fest så är det  

 

Min faster Anita kom så klart och hon har alltid haft ett gott öga till Esmeralda.Tror minsann att det är besvarat  

   

Gossen blev riktigt riktigt firad,vi är bortskämda med att ha en stor familj som vill komma och gratta!  

När gästerna gått hem plockade vi fram två födelsedags filmer. IronMan2 och district 9.Lovely   

Av Matilda - 11 oktober 2010 07:48

     

Av Matilda - 11 oktober 2010 07:41

Doggarna har sina favorit bäddar och favorit leksaker.Esmes är iglon+tygfågel.Alice är korgen+bläckfisken.Och se vad jag upptäckte en dag då Alice var ute med tösen..

       

Av Matilda - 2 oktober 2010 10:00

Kolla in bildern..Nu börjas det.

   

Frost i pälsen.Bara en försmak på vad som komma skall med alla snökockor som fastnar!Men förhoppningsvis får vi njuta av en lång härlig höst innan vintern.

Otrolig vacker morgon!Jag och doggarna tog den längre promenaden ner till sjön.

       

  På vägen hem genade vi över fotbollsplanen som var täckt av frost.Hur hundarnas ben sen såg ut har jag ju redan visat..  

 

Av Matilda - 1 oktober 2010 19:38

Härlig dag idag igen.Dessutom en ledig dag för mig   Jag och doggarna tog en sväng genom skogen hem till mina föräldrar.I skogen släppte jag som vanligt lös doggarna och som vanligt så fick de spring i bena.Alice hade lite extra spring i bena och rännde rakt in i skogen.Långt bort.Jag och Esmeralda stannade och lyssnade.Tyst.Sen kom ett gällt skall.Jag svarade inte.Tyst.Sen ett högre skall och spring.Jag visslade lite försiktigt och där kom hon.Gnydde och ruskade på sig,blev omklappad och sen stack eländet igen!Jag och Esme smög iväg åt ett annat håll.Strax kom ett skall och sen tystnad.Ett skall till och där kom Alice springandes!Nu sprang hon dit där jag och Esme stått förut och när vi inte var där sprang hon och letade.När hon hittade oss var lyckan total.Typ

På hemvägen tog vi sen samma väg genom skogen.Doggarna släpptes lös och sprang iväg.Skillnaden denna gången var att Alice sprang 5m ,stannade och kollade vars jag var! So sweet! 

På kvällspromenaden fick vi sällskap av Teddy med sin husse Roger.Här kommer lite bilder från pudelbuset.

           

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards