Alla inlägg under april 2011

Av Matilda - 15 april 2011 06:56

Igår kväll åkte trimmern fram.Stackars Esmeralda gillar den inte alls så så fort hon ser den springer hon och gömmer sig. Det hjälper inte att jag lockar med små köttbitar. Först när jag säger till henne på skarpen kommer hon sakta fram med svansen mellan bena.

Det blev en halvklippt pudel, sen sa mina händer ifrån. Får ta resten idag 

     

På Alice fronten är det tyst. Jag har inte hört något mer sen igår efter lunch.

Kom igen nu valparna, ut med er!

Av Matilda - 14 april 2011 06:16

Idag är det dygn 63 för både Alice och Blossom.

Tösen har skrivit " Alice får valpar " i sin skoldagbok, så nu är det bara för Alice att sätta fart  

 

Av Matilda - 12 april 2011 21:49

Nu närmar det sig verkligen. Om två dagar har Alice gått 63 dagar..Spännande!

Monica har stenkoll på sina två dräktiga tikar, det känns så tryggt!


Esme känner sig nog lite ensammen här hemma.Hon har blivit mer knähund sen Alice for  

Det märks att våren är på G nu, det har så smått börjat blomma!Härligt!

     

 

Av Matilda - 10 april 2011 08:20

Oj vad tiden går! Bara 4 dagar kvar till beräknat datum för Alice! Jag och Monica har såklart regelbunden kontakt så gott som varje dag.

Igår var Alice inte riktigt som vanligt men på kvällen sen hade ho iaf ätit sin "nattmacka" som Monica ger på sängen  

Alice mamma Cina väntar valpar precis närsom!Om hon inte redan har fått dvs. De finns på kennel Sweet stuff.

Monica mmsade mig en bild på Alice och oj vad magen växt på bara en vecka! Det är nog nattmackorna som gjort susen... 

Nu håller vi alla tummar och tår att allt går precis som det ska!

Av Matilda - 7 april 2011 14:53

Våra vänner har ju flyttat. Inte så långt bort men tillräckligt långt bort för att det inte blir de där spontana påhälsningarna när man är på väg hem från parkeringen osv.

Roger kom idag ner och hämtade mig och Esme.Big big misstake...Inte att åka dit upp men att ta med sig Esme! Det visade sig att hon är på g att löpa (om hon inte redan löper..)   Stackars Teddy vart ju så kär! Det slutade med att Roger satte upp kompost galler runt oss i soffan så att Teddy inte skulle kunna komma åt, men han lät sig inte avskräckas! Han tog ett skutt över dem! Stackars lilla Teddy, var nog lite jobbigt för han.På slutet så lugnade han dock ner sig.

Det var så roligt och mysigt att komma upp till dem och deras fina lilla radhus!

Av Matilda - 5 april 2011 11:03

Har fått rapporter från Monica.Allt går bara bra med Alice.Känns så skönt att hon hann vara där två vändor innan valpningen!

Monica tycker att hon går bredbent, så kanske det är tre valpar där iaf? Vet. såg ju två och kanske tre och kanske fyra sa hon  

Monica skämmer bort sina dräktiga tikar.Hon får mat 4 ggr per dag + nattmacka!Serverad på sängen   Tvivlar på att Alice vill komma hem till oss efter att ha bott på det hotellet 

Nu är det iaf bara 9 dagar kvar till beräknad dag.Så spännande!


Av Matilda - 2 april 2011 14:40

Idag kom dagen som vi både bävat för men även väntat på. Monica och Jörgen och lilla Vickan kom på besök. Jättemysigt! De kom för att hämta Alice. De tär ju bara två veckor kvar tills hon ska valpa.

Både spännande men självklart även lite ledsamt. Vi blir ju utan Alice i hela 10 veckor..

Personligen så har jag ju inga bra erfarnheter från valpning så självklart oroar jag mig lite...men jag vet ju att Alice är i goda händer hos Monica!

Det är inte klokt vad fort man glömmer! Lilla Vickan som bara är 9 veckor var ju alldeles jätteliten och bedårande!

Barnen ville såklart att vi skulle skaffa oss en valp till...och visst blir man lite valp sugen! Men jag vet ju oxå vem som får ta hand om dem mestadels...så nä, två hundar får räcka.Tror jag 

Jag frågade Monica vad jag skulle bjuda på. Fika med tillbehör sa hon och så blev det!

  Det blev havrekakor, spröda smörkakor, brownie med vitchoklad, pannacotta, madeleinekakor och minisemlor. Recepten hittar ni här 

Alice mage har växt. Monica undrar om det inte kan finnas mer än två valpar där, vi får väl se!

 

Lilla Vickan var ju bara för söt, men svår att fånga på bild! Det fanns ju så mkt annat att titta på!

         

Undrar hur Esme tycker det är att vara ensam herre på täppan nu, säkert jätteskönt! 

   

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards