Alla inlägg under augusti 2011

Av Matilda - 4 augusti 2011 07:04

Jag har sagt det förr men säger det igen, vad det är smidigt att beställa mat från foderbilen! Man får det levererat till dörren!

Den här gången tänkte jag ekonomiskt, inte praktiskt.. Jag beställde en 12kg säck med mat istället för den lilla smidiga 2kg hinken..Så nu har jag en gigantisk säck stående i v-rummet.

Doggarna är iaf nöjda, de började på en gång mumsa i sig maten (standart vild hjort) De var inte så förtjusta i det förra märket...

   

Av Matilda - 4 augusti 2011 06:56

Häromdan tog vi oss ner till sjön, doggarna och jag.

           



Vi hann även med fjärilsjakt, hälsa på Kristina och spana in vad som hänt i hennes trädgård, fara till torpet och kolla in läget där samt fota lite i mammas trädgård.

Tänk vad dagarna går då man har roligt!

                                       

Av Matilda - 2 augusti 2011 20:11

Det är inte lätt att sammanfatta semestern i lappland.. Jag tar för många kort! Men jag ska göra ett försök! Uppresan har jag ju redan nämt,den gick bra!

I lappland bor vi i byns gamla kapell som pappa byggt om till "vanligt" hus. I år var vi 20 pers första veckan. Alla mina syskon+respektive+barn oxå mamma och pappa förstås! Andra veckan var vi bara 10 pers + doggarna  

Vi hade tur med väder och mygg, vi kunde sitta ute utan att bli uppätna.

Hundarna fick springa mkt och jag fick fota mkt. Dessvärre kom doggarna som oftast och åt upp mina fotoobjekt..

   

Det blev några utflykter till lappudden, promenader ner till ån, hjortron plock på masatjärna, utflykt till gamla sågen o kvarnen, vilhelmina trippar osv 

Fantastiskt avkopplande!

               

   

                                                                    

   

                           

  

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards