Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Matilda - 14 februari 2011 20:40

Man kan inte anklaga mig för att vara tekniskt,tyvärr.Jag har ju köpt en fönhållare, men lyckades inte riktigt som man ska med den...

http://alice-esmeralda.bloggplatsen.se/2011/01/28/4474584-total-failade/

Men så kom Monica hit och hon visste minsann på engång hur det skulle vara!

   

Men jag har fortfarande ett problem.Fönsladden passar bara i uttagen som är i hallen.Så jag måste fortfarnade kånka ut vårat avlastningsbord från köket till hallen.Den här gången satte jag dock klaffen mot väggen så jag slapp slå knäna i den hela tiden.

Av Matilda - 14 februari 2011 15:23

Jag tycker ju det är så roligt att ta titta-knäpp kort!Så jag har mer eller mindre lagt beslag på familjens lilla kamera.Idag har det varit en helt otroligt vacker dag som började på -20 men med blå himmel och snökristaller som gnistrade i luften och på marken.Dessvärre var inte lilla kameran hemma...Då kom jag på att jag ju kunde leka lite med familjens stora kamera.Oh när det stora objektivet är på, då är den stor.Så stor att det är svårt att hålla kameran stadigt.Nåväl, jag öppnade fönstret och hängde ut.Knäppte några kort.La mig på golvet och tog lite kort på Alice för att sen istället för att dona inne, gick ut med Alice och tog några snö monster kort.

 

               

   

Av Matilda - 14 februari 2011 07:05

Igår hade vi en skön slappar-söndag!Alice passade som vanligt på att gosa med tösen i soffan på morgonen.

 

Esme, det svarta lilla trollet, passade på att lata sig i sin sovkorg.

 

Hon är verkligen i behov av både bad och rakning!Efter vila i sängen blev det Esme-bus med tiger som doggarna fått av Teddy.Det var mest Esme som busade och Alice som tittade på.

   

Det bästa på dagen var nog ändå promenaden!Tyvärr så hade solen lite bråttom ner, jag hann bara få en snabbkik.

 

Vi tog iaf en sväng ner till sjön, så vackert där!

     

Senare på kvällen blev himlen så där vackert blå!Då stod jag och bakade semlor.

Receptet hittar ni här: http://matildas-recept.bloggplatsen.se/2011/02/13/4602970-semelor/

 

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards