Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Matilda - 1 augusti 2010 15:56

12 dagar i lappland är egentligen på tok för kort tid!Det går så fort..

Hemresedagen och hundarna kände så klart på sig att det var något i görningen.Esme parkerade sig i bilen  

 

Hemresan går alltid bättre och fortare (kanske för att vi då har nedförsbacke?  )

Ett tag låg båda hundarna i mitt knä och snarkade.

Vi stannade vid västanåfallet.Otroligt vackert!Och bra ställe att rasta både hundar barn och mammor och pappor på!

 

   

På hemresan gjorde vi bara två stopp,duktiga barn och duktiga hundar!Nu ska jag återgå till tvätt och packning, imorgon far vi till spanien.Utan hundar..Konstigt!

Av Matilda - 1 augusti 2010 15:53

I år var vädret inte riktigt med oss.Eller,det beror ju på hur man ser det.Jag gillar regn åska o blixtrar!Vi fick oss nån rejäl regnskur i år i lappland.Det var som att en vattenkran vridits på!

  Alice brydde sig inte nämnvärt i att det regnade..tyvärr..  

     

Men sen så sprack det upp och solen tittade fram en stund igen.

 

Av Matilda - 1 augusti 2010 15:39

Våjmån är vacker!Vi gick bla flottarstigen,då ser man den lite ovanifrån.Självklart var doggarna med!

     

Nu fick jag inte till nån bra bild på doggarna i skogen men men.De skällde och hade sig och det var nästan så att jag triggade dem lite.VI fick en släng av björn och älg rädsla där mitt ute i skogen..  

En annnan dag gick vi över "myran" ner till det gamla båthuset vid våjmån.Så vackert!

     

Senare samma dag for vi till Våjmåns camping.Där tog vi och fikade och njöt av vyn   

     

Efter utflykter så blir man trött..

   

Av Matilda - 1 augusti 2010 09:50

Esmeralada är expert på att tala om när hon vill att vi ska gå hem!Sitter jag ner så kommer hon och ställer sig på bakbenen mot mig och tittar med sina kloka små pepparkorn.Ibland lägger hon huvudet lite på sned också.

 

Jag brukar fråga vad hon vill.Vill hon busa så hoppar hon genast ner på alla fyra och börjar kraffsa i golvet.Vill  hon komma upp i famnen då lyfter hon på ena framtassen och skuttar lite med bakbenen.Men vill hon gå hem,då står hon bara och tittar på mig  

Av Matilda - 1 augusti 2010 09:46

Är man i storsele så måste man fara till Lappudden.Det ligger ca 10 min bort med bil och är en typ av camping.Underbara vyer och bra abborrefiske.

      Som man kan se på översta kortet så går det en lång bro över till den andra ön.Esmeralda hade inga som helst problem att gå över den, hon trippade på så fint!Lilla Alice däremot...henne fick jag bära över första vändan.Sen på tillbaka vägen kom hon sakta krypandes över bron.

 

Av Matilda - 1 augusti 2010 09:39

Storsele är en liten by.Doggarna fick springa på lilla grusvägen bort till gammelstugan och bagarstugan.Där fick de härja lite på ängen.Att ha med sig "pipen"är smart.Funkar som inkallning!Förut på båda hundarna men nu har som Esmeralda mer eller mindre gett upp den till Alice..

       

Esmeralada släppte pipen och började käka gräs istället!

     

       

Av Matilda - 1 augusti 2010 09:33

Nu har vi både hunnit med att resa till lappland och resa hem från lappland.Igår kväll kom vi hem.När det var dax att börja packa så såsg Esmeralda till att säkra sin plats..  

     

Hon gick ut och la sig i bilen ca 1 timma före avfärd  

Resan upp gick bra.Alice är hur cool som helst,gav inte et pip ifrån sig.Esme däremot hon låg o gnydde ett tag.

Vi stannade vid Tönnebro som vanligt.Så vackert där och bra rastningsstråk för doggarna.

 

Efter 11timmars resande kom vi fram till Kapellet i Storsele.Det är byns gamla kapell som pappa byggt om.Lovely

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards