Alla inlägg under februari 2011

Av Matilda - 14 februari 2011 07:05

Igår hade vi en skön slappar-söndag!Alice passade som vanligt på att gosa med tösen i soffan på morgonen.

 

Esme, det svarta lilla trollet, passade på att lata sig i sin sovkorg.

 

Hon är verkligen i behov av både bad och rakning!Efter vila i sängen blev det Esme-bus med tiger som doggarna fått av Teddy.Det var mest Esme som busade och Alice som tittade på.

   

Det bästa på dagen var nog ändå promenaden!Tyvärr så hade solen lite bråttom ner, jag hann bara få en snabbkik.

 

Vi tog iaf en sväng ner till sjön, så vackert där!

     

Senare på kvällen blev himlen så där vackert blå!Då stod jag och bakade semlor.

Receptet hittar ni här: http://matildas-recept.bloggplatsen.se/2011/02/13/4602970-semelor/

 

Av Matilda - 12 februari 2011 14:58

Nu har vi äntligen fått hem vårat lilla busfrö!Det blev glada pip/skall o många nospussar från den lilla madamen  

   

Nu får vi vänta och se.Om ca 3 v kan vi kanske ana om hon är dräktig eller inte.Men tillsvidare så är flocken komplett!

 

Av Matilda - 12 februari 2011 14:54

Igår var det snöstorm och trafikkaos, idag alldeles jätte härligt!-6 grader, blå himmel, sol, nästan vindstilla och fåglar som kvittrar.Så lovely! Jag och några av mina syskon samlades på en spontan brunch hemma hos mamma och pappa.När det var dax att gå hem gick jag och Esmeralda sjövägen, så härligt!

 

Esme fick springa lös när vi var vid sjön.

   

Vi fick tyvärr skynda oss på för Alice skulle få komma hem idag!!

 

Av Matilda - 11 februari 2011 20:23

Nu äntligen är vår lilla Alice parad!Hon satte ju aldrig igång med löpet så Monica for tillslut till vet.och tog ett blodprov.Då visade det sig att Alice skulle vara redo om bara ett par dagar.Imorgon ska hon få träffa sin hane igen och sen får vi ev.hem henne till oss!Så vi längtar!!!  

Och hur Esme klarar sig utan Alice?Jotack, hon är lite busigare, lite mera framåt på promenaderna och lite mera pipkelig.Typ   

Av Matilda - 8 februari 2011 20:09

Ja här har det inte uppdaterats på ett tag.Vi är inte kompletta,jag skyller på det.Sen har jag jobbat mycket,också en bidragande orsak.

Lite Alice-status: Monica har idag varit hos vet. och tagit blodprov på Alice.Som det verkar så blir det parning redan på torsdag.Spännande!Och roligt för det betyder att vi snart får hem vårat lilla yrväder som vi saknar så!  

Av Matilda - 2 februari 2011 17:31

Åh vad jag tycker om att vara ute nu när solen riktigt bländar en!Jag och Esmeralda tog en snabb promenad ner till sjön,jag ville kolla isen.

 

 

  Nu började det synas vatten vid bryggan och vassen.Inte ens lilla Esme fick då springa ut på isen.

Av Matilda - 2 februari 2011 17:23

Alice blev ju hämtad till Eskilstuna igår.Jag har fått rapporter från Monica att allt har gått bra.Hon sov i samma bädd som förra gången, har ätit mat och har busat.Hon verkar busa och kela mest med sin halvsyster Juli   

Monica säger att det känns som att Alice är en i flocken och det är ju bra!

Här kommer två kort som Monica skickat via mobilen.Juli och Alice som busar på det ena och hela flocken på det andra  

   

Av Matilda - 2 februari 2011 17:18

Igår när det var läggdax gick Esmeralda och la sig i sin sovbädd.Det tog inte lång stund innan hon kom över till min sida av sängen och la sig på Alice bädd.Men hon var fortfarande inte nöjd,hon ville upp i sängen.(Hon brukar aldrig tigga sig upp i sängen på kvällstid,bara om vi ser på film och är hela familjen där)Väl uppe i sängen somnade hon.Nån gång under natten hoppade hon ner till sin bädd.

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards