Alla inlägg under maj 2011

Av Matilda - 21 maj 2011 06:03

Ja vad har hänt? Vi har varit ute på våra promenader

    

 Vi har hunnit med både skogen, sjön och ängen.

 

       

Esme har hunnit med ett vet.besök Stackars lilla damen hade fått analsäcksinflamation!



Vi har hälsat på kaninerna ( det gör vi ju varje dag, men iaf )

 

   

Jag for in till stan för att äta med maken och svägerska och svåger. Under min promenad till restaurangen mötte jag denna gubben (vita tröjan )

 

Vacker solnedgång hade vi på hemvägen

  

Jag har fotat ännu mera växter ( så roligt! )

     

Har t.o.m hunnit med att raka nosen på Esme! Här kommer ett före kort 

   



                

Av Matilda - 15 maj 2011 20:24

Jag tror inte att jag kan bli hemmablind på naturen här! Jag njuter var gång jag går i skogen eller ner till sjön. T.o.m vägen till tåget är lovely!

Ikväll fick jag sällskap av en go vän.Esme fick stanna hemma för vi skulle gå snabbt och långt. Nu vet jag inte hur snabbt det blev, vi var ju tvungna att fota lite..mest jag..hehe

       

  Vi hittade liljekonvaljer och nu blev jag så osäker på om de är fridlysta eller inte..Jag nöjde  mig med att ta några kort , denna gången iaf 

     

           

Av Matilda - 15 maj 2011 20:20

Solen behagad titta frampå eftermiddagen. Jag gick ut och inspekterade trädgården, det kan ju finnas något som är värt att föreviga  

Såklart skulle Esme med.

Hon hittade älgen och då var leken igång! Hon ser inte riktigt klok ut, gamm-hunden.

Alldeles för lurvig.I veckan när jag är ledig och om mina leder orkar så ska hon rakas!

       


Av Matilda - 15 maj 2011 13:31

Efter morgonens promenad såg Esme värre ut än vanligt  Hon fick bada! Hon verkade inte ha något alls emot det idag.

     

Efter badet fönades hon torr. Det går så fort när hon är nerklippt!

När vi var klara fick hon en gobit som belöning. Esme blev som tokig! Lekte med gobiten som en katt leker med en liten mus! Hon kastade upp den snurrade runt, petade på den och kastade igen  Hon såg för söt ut! Korten blev tyvärr väldigt suddiga, men man kan ana buset.

               

Av Matilda - 15 maj 2011 13:21

Idag fick vi regnet. Och se det gjorde ju absolut ingenting! Det doftar så gott när det regnar. Och det går faktiskt att ta kort då med!

Nån som inte var lika road av vädret som jag var Esmeralda.

  Hon stretade och drog och när jag tillsist vände av hemåt, då fick hon bra fart i de små bena.

 

Men vi hann ner till sjön en snabbing iaf.Härligt

   

     

Sigge träffade vi på på väg ner till sjön.

   När vi väl var hemma så luktade det blöt hund.    

Av Matilda - 14 maj 2011 21:45

Det är ju så galet roligt att fota! Just nu blir det mycket närbilder 

       

       

 

Av Matilda - 14 maj 2011 21:26

Idag var Malou Roger och Teddy hemma hos Malous föräldrar. Klart jag och Esme gick dit för en lek och pratstund!

Det blev ett kärt återseende. Doggarna fick hälsa ordentligt ute på tomten.

             

När doggarna hälsat/busat färdigt fick Esme gå hem medans jag gick in och pratade lite med Malou.

Teddy blev trött och la sig för att vila under sängen.

   

Av Matilda - 14 maj 2011 20:43

Att Esme är lite tokig, det är ju ingen nyhet. Kolla in stilen här.

 

       

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards