Alla inlägg under maj 2011

Av Matilda - 14 maj 2011 20:33

Det är ju alldeles jättefint ute nu, vem kan som sitta inne? Nu förtiden har jag så gott som alltid kameran med mig. Nackdelen är att vi inte kommer så långt, det finns ju så mycket att fota!

     

   

       

     

Av Matilda - 14 maj 2011 20:28

Tänk att jag har bara 10 minuters promenadväg till djungeln! Underbart!


 

           

 

Sol

Av Matilda - 8 maj 2011 19:29

Om vi ena dagen träna jakt så tar vi andra dagen i sol. Esmeralda är nog lika mkt soldyrkare som jag!

     

Så såg det ut från solstolen sett i morse innan jobbet, så skönt!

Passade oxå på att fota lite i trädgården.

   

 

Av Matilda - 6 maj 2011 20:58

Vi har ju haft älgar inpå knuten.

Vi har ju hundar som från början var jakthundar. Fågel iofs men iaf.

Idag har Esmeralda tränats i älgjakt. Riktigt duktig var hon!

           

Av Matilda - 5 maj 2011 09:41

Vi tog oss för ovanlighetens skull ner till sjön. Det är så vackert där trots att det är mulet ute.

Kameran bråkade dock lite med mig, antingen har jag ( mest troligt..) eller någon annan lekt med inställingarna så många kort blev väldigt ljusa o dassiga i färgerna. Så tråkigt så jag gav upp!

       

På hem vägen mötte vi den lilla tanten med lilla Greta. Esme blir alltid glad när de träffas. Greta blir oxå glad, iaf en liten stund, sen räcker det  

Herr Sigge ( Stigge? ) kom oxå dit där vi var så det blev en liten småhundsträff.

       

Av Matilda - 5 maj 2011 09:40

Esmeralda pockar verkligen på uppmärksamhet, mer än vanligt nu när vi inte har Alice hemma tycker jag. Så här såg det ut i går kväll, jag satt i tv soffan 

         

Av Matilda - 4 maj 2011 13:49

Vi skämmer bort vår gamm-hund nu när vi förtillfället bara har henne. Hon verkar inte ha något emot det.. 

Häromdagen hittade hon ett skönt täcke kvarglömt på golvet. Edward hittade henne där och bäddade om henne lite extra. Hon protesterade inte hon vet vad som är gott!

Annat som är gott här i livet är ju naturen just nu! Så härligt med allt som grönskar och blommar!

     

Får så gott som dagliga rapporter om hur det går för Alice och valparna. Stygnen på Alice är tagna, hela 9 st på den lilla magen..men det har läkt fint! Alla valparna växer och har nu öppnat ögonen!

Vi saknar våran Alice massor och längtar till nästa gång vi får hälsa på henne och gossa med valparna!

Ni kan läsa mer och se kort på valparna här! 

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards