Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Matilda - 14 mars 2011 19:33

Nån dag måste jag försöka filma Esmeraldan när hon får sitt busryck! Hon börjar alltid med att ställa sig och stirrar på en samtidigt som hon "kurr-morrar" och viftar på svansen.Så kan hon hålla på länge!Får hon ingen respons kommer hon fram till mig, ställer sig på bakbenen med frambenen på mitt lår.Försöker jag då klappa henne hoppar hon bort och intar buspossitionen samtidigt som hon skäller och morrar. So sweet!  

Sen tar vi och handfightas,jag puttar bort henne med handen och hon låtsas biter samt slår på handen med tassarna.Samtidigt som hon kurr.morrar

Om jag säger "hämta den" så ställer hon sig först och skäller.Sen springer hon iväg och letar efter en lämplig kampleksak. Hon kommer rusandes mot mig med den i munnen, stannar sen på lagomt avstånd. Försöker jag inte ta den kommer hon fram och puffar på mig med leksaken samtidigt som hon kurrmorrar och viftar på svansen.

Sen är leken igång!Vi kampar, drar, bufflas och har oss. Gamm-hunden blir som tokig!Hon kan hålla på hur länge som helst! Alice, hon tittar bara på oss, nästan lite chockad skulle man kunna tro.

Av Matilda - 14 mars 2011 16:33

Vilken härlig dag! Inte bara för att jag fyller år  Utan dels för det roliga beskedet på ultraljudet, dels för att jag har haft mamma pappa lillasyster med fina Rut samt fina kompisen här. Vi fikade bla tårta och sörplade kaffe. Sen inte nog med det så upptäckte jag att våren faktiskt har kommit!På riktigt nu typ

  Så härligt!

Av Matilda - 14 mars 2011 12:10

Idag var det dax för ultraljudet!Planen var att dokumentera alice lite.Dels vägen till vet. och sen hos vet. men jag glömde kameran hemma..

Hur som, promenaden till tåget, utan problem.Gnället började komma vid centrum.På perrongen satt hon och gnydde och skakade vi åker ju inte tåg så ofta.På tåget var det mkt mkt gnäll.Jag ignorerade henne, ville inte förstärka men så fort hon blev tyst klappade jag henne.

Hos vet.var vet. lite skeptisk till om det kunde vara några valpar i magen.Hon var ju så liten och tuttarna så små!Jasså sa jag, jag som tycker att hon har så stora tuttar!

Så fort hon satte på ultraljuds grejjen så sa vet.  "så bra!En valp!" Jag förstår inte hur hon kunde se, det såg ut som myrornas krig..

HOn kollade vidare, upptäckte en valp till, visade mig och då såg jag att det faktiskt var nåt som rörde sig   Det verkade vara en gammal maskin hon använde för hon hade svårt att se.Men hon sa att 2-3 valpar o ev tom 4 st.Lovely

Så några små lakristroll fanns det!

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards