Alla inlägg den 10 april 2010

Av Matilda - 10 april 2010 18:24

Dagens längre promenad bestod av mycket pudelbus.Alice hade otroligt mycket spring i benen,pudelfnattade mest hela tiden.Försökte ta Esmeraldas kotte utan större resultat.Det var så roligt att se!Vi var på en äng och Alice tog sats.Hon sprang i stora cirklar(sprang är en underdrift,hon racade!)runt Esmeralda.Kroppen var som ett streck.Esmeralda stod stilla i "ringen" med kotten i munnen.Alice gjorde snävare och snävare cirklar tills hon nästan tacklade omkull Esmeralda och försökte ta kotten ur munnen på henne.Såg för roligt ut!Tyvärr hade jag ingen kamera med,men det hade nog varit svårt att fånga något på bild i det tempot   

Av Matilda - 10 april 2010 18:13

Som jag skrivit tidigare så är jag tyvärr ingen hejjare på att regelbundet träna mina hundar.Esmeralda gick jag iofs en grundlydnads kurs med,och det var super!Men sen med Alice..andra hunden, hon får som bara hänga med.Det blir lite som med barn två och tre, de bara hänger med lixom   

Jag får mina ryck och tänker iaf att NU ska jag börja ta tid för medveten träning..men sen blir det som inte mer än en tanke.. Hundarna kan sitta och ligga,stannar ok,väntar tills jag säger varsegod då det läggs något framför nosen och lite sånt vardagligt.Jag skulle verkligen vilja ha pli på dem så att de kom så fort jag ropar HIT!Oftast får jag ropa både två och tre ggr innan doggarna behagar komma.Men jag har ett litet knep att få dem till mig omedelbums, och det är när jag ropar: ska du ha något gott?? Då släpper de allt och kommer rusandes och sätter sig vid mina fötter och väntar på en gobit.Super,verkligen,men lite för långt att ropa när det verkligen gäller.Så nu ska jag fundera ut något annat som har samma effekt,kanske jag kan få in att HIT=godis,har testat tidigare men glömde av mig. Vi får se om jag denna gången kommer längre än till bara en tanke..  

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards