Alla inlägg den 14 april 2010

Av Matilda - 14 april 2010 20:50

Barnen och doggarna fortsatte sin lilla upptäcktsfärd nere vid sjön efter Alices dopp.Ingen mer vart blöt   Så fort jag plockade fram kameran kom lilla linslusen Esmeralda springades och körde upp nosen mot kameran   

       

     

Nu efter promenaden/doppet så fick jag borsta Alice igen, för tredje gången idag.Sen blev det bad och föning.All frisk luft+det kyliga vattnet gjorde Alice trött så hon halvsov igenom föninging och rakning av nos,svansrot och tassar.Försökte ta några kort på henne,men korten blev mörka och jag vill inte använda blixt.Att få en fin toffs är hur svårt som helst,tycker jag.Men hon är så söt den lilla damen!

        


Av Matilda - 14 april 2010 20:42

Ikväll tog jag med mig alla tre kidsen o doggarna ner till sjön.Äldsta sonen ville se om all is var borta från sjön.All is var borta!Alice var lite nyfiken, hoppade från bryggan ner till en grästuva,trodde hon...

 

Hon hamnade rakt ner i det kalla vattnet!Stackars jycke!Jag hann bara knäppa av ett kort,var nästan på väg i själv...men hon hittade en"flotte" som hon använde som hjälp att ta sig in till land med.

När hon väl var uppe fick hon en släng av pudelfnatt  

     

Av Matilda - 14 april 2010 06:48

Sitter med kopp  kaffe på bordet,och två gosiga doggar vid fötterna.En som nos gnuggas och en som ligger o myser.Tanken med dagen är bla att Alice ska badas och få nos och tassar rakade.Vi får se om det blir som jag tänkt  

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards