Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Matilda - 9 maj 2012 20:43

Idag skulle jag gå och hämta ut ett paket. Doggarna fick såklart följa med. Det är en annan promenadväg mot vad de är vana vid. Alice satte genast av. Hon drog och stretade i kopplet.Skulle nog helst vara överallt samtidigt. Tillslut fick jag nog.

Här! sa jag.

Alice kom och satte sig fint vid min vänstra fot.

Så fort vi började att gå satte Alice igång igen varpå jag stannade och sa "här" och varpå Alice kom och satte sig. Så höll vi på i hela 5 minuter.

Sen orkade jag inte mer.

Inget godis hade jag till henne, så hennes belöning blev varsågod, hopp och lek.

När paketet var hämtat började vi gå hemåt.

Det lät ungefär så här: Här! Här! Nej! Braaaaa! Här! Nej!Här här här duuuuktig flicka!

När vi kommit förbi alla bilvägarna och var vid gåvägen genom skogen släppte jag doggarna. Esme satte av och Alice hann väkl nån meter innan jag ropade HÄR!

Alice vände tvärt och kom till mig!

Sen blev det mkt här, igen..Denna gången gick alice o gnydde brevid. Esme fick ju trava fritt..

Alice gjorde ett tvärt hopp och tog en pinne. 

Jag ropade barskt "HÄR!" och tog pinnen.

Den pinnen blev sen belöningen!

Vi hann med att kampa om den hela tre ggr innan den föll i småbitar.

Behöver jag säga att alice gick duktigt hela tiden?

Sista belöningen blev att få springa fritt.

Som hon sprang! I stora cirklar runt oss.

Jag är rätt nöjd över dagens spontana träningspass

Av Matilda - 9 maj 2012 07:17

Maskrosor är så fina! Som gula små solar, förstår inte riktigt att de ses som ett ogräs.

       

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards