Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Att träna sin hund

Av Matilda - 18 april 2010 21:34

Jag har ju tjatat om att jag ska börja träna mer med doggarna och yadayadayada. Jag börjar dock mer och mer inse att jag nog inte är lagd åt det hållet.OCh varför eftersträva något som lixom tar emot?Jag kan bli avundsjuk på de som har engagemanget och orken att lägga ner så mycket tid och träning på sina hundar,stor eloge till dem!Men det är nog inget för mig.Jag får nöjja mig mer den vardagliga träningen.Som idag när jag hängde ut lite täcken på vädring,Alice ville självklart följa med.Väl ute kastade hon sig på pipälgen.Jag ropade "STANNA" mitt i leken.Första gången så brydde(Hey, galet kommando att komma med när hon bara småskuttar,men men   ) hon sig inte men på mitt andra "STANNA" så släppte hon leksaken och stod stilla.Belöning belöning tänkte jag och kastade till henne en kotte som hon glatt satte efter.När hon fått tugga lite på den tänkte jag, vi kör lite inkallning(lite inkallning för mig är typ en gång)Jag tog ett säkert kort och ropade "ska du ha gott?!" och genast kom hon!Hon saktade ner framför pipälgen,kastade en blick dit, men kom sen farandes till mig!(jag vann över älgen!)Nu hade jag ju inget gott..men sträckte mig efter en tom batterikarton som vi kampade om.Lyckad träning i mina ögon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 2 maj 2017 20:37

             

Av Matilda - 29 april 2017 07:07

                   

Av Matilda - 20 april 2017 22:03

             

Av Matilda - 20 april 2017 22:01

           

Av Matilda - 9 april 2017 21:56

       

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards