Alla inlägg under mars 2011

Av Matilda - 20 mars 2011 19:22

Ujujuj så Esmeraldan ser ut!!! Nu ikväll blev det ett bad och sen kom saxen fram.Jag skulle bara jämna till lite...

Som vanligt kan jag inte jämna till bara lite och som vanligt börjar jag på kvällen när jag är trött och har dålig belysning.Att jag aldrig lär mig!

Tösens komentar var : oh stackars hund!

Här kommer en förebild, tagen tidigare idag. Efterbild kommer en annan dag. Kanske.. 

   

Av Matilda - 20 mars 2011 19:16

Kvällspromenaden idag gick vid kolonilotterna. Helt plötsligt började Alice streta och dra i kopplet, upp mot skogen.

 

Esmeralda var inte sen på att hänga på så snart hade jag två hundar som hade fått vittring på något uppe i skogen.

   

Kan ju tillägga att det är där som Alice och jag två ggr mött älg..

Efter mkt om och men så fick jag med mig doggarna. När vi kommit förbi den skogen och fram till nästa så brydde de sig inte för 5öre.Så något var det i skogen..

Av Matilda - 20 mars 2011 14:17

Så ljuvligt väder! Idag blev det premiär sittning för mig i solstolen ute på baksidan. Det tog inte lång stund innan Esme kom o "knackade" på mig..

 

Den lilla jycken har alltid tyckt om att liga i solen, helst i knät.

 

Alice däremot, hon brukar hålla sig till skuggan.Denna gången blev det snöhögen.

   

Esme hoppade ner för att svalka sig med lite snö, bara för att sen komma upp i knät igen. Alice tog sig en lite upptäcksfärd på altanen och la sig sen en stund i solen.

 

Som sagt, helt underbart!

 

Av Matilda - 20 mars 2011 11:17

Än så länge märker jag inte på Alice att hon är dräktig då vi är ute på promenader.Hon går lika raskt och lika långt som vanligt.Eftersom det är så fint nere vid sjön så tog vi den långa vägen dit idag.Varför strunta i ett vinnan de koncept lixom? Vi såg flera som var ute och gick på isen, vanskligt tycker jag! Men när vi kom fram till "vår" brygga så gick vi ut. Men bara några meter. Hundarna fick som vanligt spring i benen. Alice rusade rakt ut.

   

               

 

Vår vana trogen gick vi även på spången.Nu hade isen smält över den lilla bäcken.

   

Hemma tog vi en sväng ner till baksidan, jag ville kolla växt-status.

     

Vi hälsade även på kaninkillarna. De fick några äppelkvistar att gnaga på vilket uppskattades.

   



Av Matilda - 19 mars 2011 18:52

Idag har vi haft vår årliga kalasbrunch! På tidiga kvällen kännde jag att jag var i behov av en solig promenad.Doggarna hade bara fått sig en kort sväng på fm så de fick haka på.

  Vi tog med oss Johan och gick till utkiket.Alice fick syn på något utanför skyddsräcket och stod och spanade.

   

Esmeralda undrade nog vad det var för hon gick oxå dit.

   

 

Sen gick vi vidare till bäcken.Nu var det en riktig vårbäck, vattnet forsade!

       

Vi spanade efter strömstaren.Vi såg flera stycken! Men ingen som simmade, de satt på grenar ovanför vattnet.

Esmeralda hittade en pinne som hon höll hårt i länge.

   

Väl hemma satte sig doggarna fint på handduken och väntade på godis.

 

Av Matilda - 18 mars 2011 11:22

Så svårt att se om magen har börjat växa på Alice eller inte men jag tycker nog att den har det, lite iaf.

     

Av Matilda - 14 mars 2011 19:33

Nån dag måste jag försöka filma Esmeraldan när hon får sitt busryck! Hon börjar alltid med att ställa sig och stirrar på en samtidigt som hon "kurr-morrar" och viftar på svansen.Så kan hon hålla på länge!Får hon ingen respons kommer hon fram till mig, ställer sig på bakbenen med frambenen på mitt lår.Försöker jag då klappa henne hoppar hon bort och intar buspossitionen samtidigt som hon skäller och morrar. So sweet!  

Sen tar vi och handfightas,jag puttar bort henne med handen och hon låtsas biter samt slår på handen med tassarna.Samtidigt som hon kurr.morrar

Om jag säger "hämta den" så ställer hon sig först och skäller.Sen springer hon iväg och letar efter en lämplig kampleksak. Hon kommer rusandes mot mig med den i munnen, stannar sen på lagomt avstånd. Försöker jag inte ta den kommer hon fram och puffar på mig med leksaken samtidigt som hon kurrmorrar och viftar på svansen.

Sen är leken igång!Vi kampar, drar, bufflas och har oss. Gamm-hunden blir som tokig!Hon kan hålla på hur länge som helst! Alice, hon tittar bara på oss, nästan lite chockad skulle man kunna tro.

Av Matilda - 14 mars 2011 16:33

Vilken härlig dag! Inte bara för att jag fyller år  Utan dels för det roliga beskedet på ultraljudet, dels för att jag har haft mamma pappa lillasyster med fina Rut samt fina kompisen här. Vi fikade bla tårta och sörplade kaffe. Sen inte nog med det så upptäckte jag att våren faktiskt har kommit!På riktigt nu typ

  Så härligt!

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards