Alla inlägg under april 2010

Av Matilda - 8 april 2010 09:28

Imorse när jag kom hem från gymmet(ja jag går på gym!Nu fick jag det sagt oxå!)så var jag lite matt i kroppen,så någon långpromenad med doggarna var det inte tal om.Vi gick ner på allmänningen bakom huset.Det tog inte långstund innan de hade sniffat upp den här äckliga saken...

 

Huvva!Jag fick ryta till åt doggarna för att de inte skulle nosa för närgånget.Vi gick över bäcken och på lilla gångstigen vid kolonilotterna.Vid kolonilotterna ligger en stor äng.På sommaren är det tuvigt och högt gräs och jag inbillar mig att det är massor med fästingar där,så vi brukar undvika den.Men idag gick vi ut på ängen och ner till bäcken.Esmeralda var nyfiken på vattnet.Alice, hon hade mest pudelfnatt.

   

När hon inte hade pudelfnatt stod hon och spanade.Från bäcken kunde vi se vårat hus,så vi var nära men  ändå fanns det nya platser att utforska för doggarna.

   

Av Matilda - 7 april 2010 16:09

Idag hamnde jag och doggarna i skogen/berget.Bad choice...Det tog inte långstund alls innan Alice hade hela skogen på sina ben.

   

Hon brydde sig då inte nämnvärt.Båda doggarna hade massor med spring i benen.Sen blev det kottkrig.Esmeralda hittade en kotte.Skogen kryllar av kottar men Alice skulle absolut ha Esmeraldas.Så var jakten igång.Jag gav dem varsin kotte men det hjälpte inte.

   

   

Väl hemma var det bara till att plocka ut det värsta ur Alice päls.Resten väntar jag med tills hon torkat lite.

Av Matilda - 7 april 2010 10:02

Idag kom jag mig ut lite tidigare än vanligt.Först fick jag bara med mig Alice,Esmeralda ville inte lämna sin bädd.Men när vi stod vid ytterdörren kom hon travandes.När vi nästan hade gått klart rundan tog jag en kafferast vid bryggan.Lovely!(trots det gråa vädret)Doggarna väntade ivrigt på att få springa.

     

     

Av Matilda - 5 april 2010 20:50

Vi har bestämt att vi inte ska ha hundarna vare sig  i sängen eller i soffan.Nu blir det ju inte alltid som man har bestämt.Hundarna(särskillt Alice)vill gärna somna i sängen.Och det får hon.I smyg..Sen lyfter jag ner henne.Hundarna (särskillt Alice) vill gärna vara med i soffan.Och det får hon ibland, men bara på en filt eller i ett knä.Hundarna får inte själva hoppa upp och lägga sig och peppar peppar så gör de inte det.Än

Jag vaknar alltid först och idag ville jag se film.Det blev boondock saints 2.Alice ville såklart komma upp och det fick hon. Här kommer en närbildsstudie på hennes nos.

I efterhand såg jag att hon hade ögonklet...Nåja.

     

     

Av Matilda - 5 april 2010 10:38

Igår var det alldeles bart ute på altanen.Jag och hundarna njöt av solen!

   

Idag ser det ut så här...

 

Alice gillade det iaf,sprang ut och tog tuggor av snön.

Av Matilda - 5 april 2010 10:26

Idag ska vi på kalas/påskmiddag hemma hos mina föräldrar.Vi passar på att gratta yngsta lillebror som fyller år på onsdag    Tänkte att hundarna dagen till ära iaf kunde vara rena. Alice for i badet först.Stod stilla i duschen,men när jag sen lämnade henne för att leta fram hårfönen, då kom gnället.Föningen gick bra,sätta upp tofsen gick ok men så fort hon fick gå så gnuggades tofsen och hon rullade flera varv på golvet.Jag som hade tänkt hinna ta kort medans tofsen var fin..jaja   

   

   

Sen var det Esmeraldas tur.Vilken skillnad att bada en nedrakad hund!För att inte tala om föningen.Poff så var det klart!   

Försökte få doggarna att sitta brevid varandra, och man nästan ser hur gärna Esmeralda ville bort!

   

Vi avslutar väl med en uppnosig dam! Min lilla gris..  

 

Av Matilda - 3 april 2010 16:28

Vad härligt det är att kunna börja gå i skogen med doggarna igen!Det har varit för mkt snö ett tag...Det är fortfarande kvar snö och det är lite blött och geggigt,men går man på morgonen innan solen hunnit tina skaren är det nice!

Doggarna verkar oxå gilla skogen, de får sån fart på sina korta små ben   

          

Det blir lätt ett gäng kort, kan ju inte låta bli att knäppa då jag är ute.

Tog även några kort nere på baksidan i min rabatt,det börjar växa där!

   

Bäcken bakom huset är det fullfart i nu, mycket smältvatten.

   

Jag är ingen rökare med det sägs att det är beroende framkallande...Bara att titta på lilla doggen här,andra dagen på raken nu.

 

Av Matilda - 2 april 2010 19:53

Det här inlägget tvingar tösen mig att skriva.Hon och ena gossen följde med mig och doggarna ut på kvällspromenixen.Esmeralda gillar att ha pinnar i munnen och tösen som hade henne i koppel försåg henne med en.Kidsen började skratta när de såg henne   

   

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards