Alla inlägg under april 2010

Av Matilda - 2 april 2010 16:26

I förra inlägget skrev jag att det var något som tog Alice uppmärksamhet mer än Esmeraldas leksak.Det var tösens kanin som fick komma ut.Alice ville ju genast fram och hälsa, spännande liten sak!Och svansen gick som en propeller.

     

Hon var jätteduktig på att hälsa,men jag litar inte riktigt på henne än..Fick säga åt henne några ggr då hon rusade fram mot kaninen,vill ju inte att kaninen ska bli ihjälskrämd!

Alice fick ligga ner och jag satt nära,det gick riktigt bra!

 

Efteråt blev hon lite trött,det tar väl på krafterna när man anstränger sig att vara stilla   

 

Av Matilda - 2 april 2010 16:16

Esmeralda har några leksaker som hon verkligen gillar.Ena av favoriterna är en fågel med långa ben.Den kan hon skaka och ruska nästan hur lång tid som helst!Här kommer ett gäng bilder på damen in action.

     

     

Alice hade lite annat som pockade på hennes uppmärksamhet, så hon var inte ett dugg intresserad av Esme och hennes leksak.I vanliga fall så är allt det som Esme har intressant.

 

Sen har vi då den dära uppnosiga nosen, igen..  

 

Av Matilda - 2 april 2010 14:19

Nu börjar snön försvinna=det är lättare att gå i skogen!Esmeralda blir så härligt skuttig av att gå i skogen, hon får en helt annan fart   

Här kommer några blider,vi gick bara 10 meter bort från gåvägen.

   

   

Nu ska här njutas av både kaffe och sol!Gissar att jag får två doggar med mig ut som sällskap.

Av Matilda - 1 april 2010 19:54

Jag vet inte vad det är med Esmeralda och hennes uppnosiga nos...  

På nästan varje kort sätter hon den i vädret.

     

Av Matilda - 1 april 2010 19:36

Ikväll var det alldeles jätteskönt ute!Jag tog med mig doggarna och kameran och gick ut på blåsippejakt.

     

Det som fladdrade in i bild är bajspåse  

     

Vi gick ner till sjön och ut på en brygga.Alice var först lite harig mot bryggan med sprang sen längst ut.

     

På hemvägen såg jag 4st rådjur på avstånd, hann ta ett kort sen kom en joggare och skrämde iväg dem.

 

     

Mkt kort blev det,sista kortet på det som jag var på jakt efter  

 

Presentation


Från att ha varit en sk hundblogg har det gått över till att bli en fotoblogg. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gässtbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards